Gestor d'Informació d'Activitats

Gestor d'Informació d'Activitats

El Gestor d' Informació d'Activitats (GIA) és una aplicació informàtica amb tecnologia web dissenyada i creada per la Diputació de Barcelona per facilitar als ajuntaments la gestió de les activitats i establiments dels seus municipis.

El GIA és una base de dades de cens d’activitats en la qual s’inclouen les activitats i establiments que hi ha al terme municipal.

La informació de la base de dades és la següent:

  • Dades generals: titular, notificació i establiment. Georeferenciació: ref. cadastral i UTM
  • Dades de classificació: activitat principal, annex i codi.
  • Dades de situació administrativa: data de llicència, comunicació, controls, revisions i inspeccions.
  • Dades tècniques: superfícies, horaris, capacitat de producció, etc
  • Dades sectorials: activitats recreatives, comercials, salut, establiments alimentaris, incendis i plans d'autoprotecció.

 

El funcionament del GIA es basa en la normativa reguladora de la intervenció administrativa de les activitats i en la seva situació administrativa. L’aplicació s’integra amb els principals gestors d’expedients municipals de manera que la tramitació dels expedients actualitza el cens.

Per als ajuntaments que no disposen dels tràmits d’activitats en el seu gestor d’expedients, l’aplicació permet tramitar els diferents procediments associats a les activitats.

Les activitats del GIA estan georeferenciades i per tant es poden publicar al SITMUN i a qualsevol eina SIG municipal.

El GIA és una eina visualment molt clara i intuïtiva i s'actualitza quan hi ha canvis legislatius que afecten les activitats.

L’aplicació permet:

  • Agilitar la gestió de la informació de les activitats i dels expedients associats.
  • Unificar la informació relativa a les activitats del municipi.
  • Assolir la transversalitat de la informació i el treball coordinat de totes les àrees de l'ajuntament que gestionen diferents aspectes de les activitats (informació accessible a tots els usuaris de l'ajuntament amb diferents perfils d'ús).  
  • Coordinar les diferents intervencions sectorials sobre les activitats.
  • Fer el seguiment i la planificació dels controls, revisions i caducitat de les activitats.
  • Extreure les dades necessàries per a elaborar els plans de verificació de les activitats comunicades a què obliga la Llei 16/2015
  • Controlar els terminis de tramitació mitjançant un sistema d'avisos automàtics.
  • Extreure dades de les activitats i d'expedients.
  • Obtenir informes predefinits de gestió d'activitats i d'expedients.
  • Crear documents de la fusió de les dades de les activitats i plantilles.
  • Emmagatzemar documents.
  • Relacionar cada activitat amb els seus expedients.

El GIA és una eina de suport a la planificació estratègica al servei de polítiques de dinamització econòmica, de planificació territorial i una aposta per aconseguir una gestió més eficient i racional de la informació.

Més de dos-cents municipis de la demarcació ja utilitzen el GIA.

Descarrega't el quadríptic explicatiu aquí.

L’accés al GIA es pot sol·licitar a través del Catàleg de serveis i mitjançant aquest enllaç.

Per a més informació podeu contactar amb l'Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil.