Arriba Llegim el riu, ciència ciutadana al Besòs i la Tordera

Kit utilitzat a les sessions in situ

06/10/2023

Kit utilitzat a les sessions in situ

En el context d’emergència climàtica i de reducció de la biodiversitat que ens trobem, els impactes sobre les persones, però també sobre els ecosistemes són cada cop més evidents, especialment en ecosistemes vulnerables com són els nostres rius i entorns fluvials.

Per aquest motiu, vam iniciar el projecte Llegim el riu, ciència ciutadana a la conca del riu Llobregat, una proposta que recull l’interès de promoure un projecte de ciència ciutadana als nostres rius, i implicar d'aquesta manera a la ciutadania en el coneixement i conservació d'aquests ecosistemes.

Ara fem el pas cap a noves conques i començarem a treballar les conques del Besòs i la Tordera l’any 2024. Dimarts 3 d’octubre vam presentar el projecte Llegim el riu, ciència ciutadana a les conques del Besòs i la Tordera, als responsables de biblioteques i medi ambient dels municipis d’aquestes dues conques.

Teniu disponibles a l’apartat Vull participar-hi de la web de Llegim el riu la documentació de la sessió i la documentació si voleu participar-hi.

Les biblioteques municipals i els ajuntaments de les conques del Besòs i la Tordera tenen obert el període per formar part d'aquest projecte, fins al 23 d'octubre.

Llegim el riuLlegim el riu és una proposta que recull l’interès de promoure un projecte de ciència ciutadana als nostres rius, i implicar d'aquesta manera a la ciutadania en el coneixement i conservació d'aquests ecosistemes, a partir de l'impuls d'espais d’innovació social creats a les biblioteques municipals. Llegim el riu complementarà així projectes ja existents de ciència ciutadana i coneixement del riu que esteu liderant des del món local.

Aquest projecte està íntimament lligat a un compromís de col·laboració entre la Gerència de Serveis de Medi Ambient, la Gerència de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, el Grup de Recerca FEHMlab (Freshwater Ecology, Hydrology and Management del Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals de la Universitat de Barcelona), l'Associació Hàbitats i els municipis adscrits, així com altres agents que ja actuen en el territori, destacant i la participació de la Fundació Rivus.

Amb la col·laboració de: