Cercles de comparació intermunicipal de medi ambient

Els Cercles de comparació intermunicipals (CCI) són un instrument de suport a l'avaluació i millora de la prestació i la gestió dels serveis públics municipals, que dinamitza el Servei de Programació de l'Àrea de Coordinació i Govern Local de la Diputació de Barcelona, conjuntament amb les àrees que treballen en els diversos àmbits d'anàlisi.

La Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona col·labora amb els municipis perquè la normativa vigent es compleixi de la manera més ambiciosa i amb la perspectiva de la millora contínua en la protecció de l'entorn i la qualitat de vida de la ciutadania.

• Conjuminen el suport tècnic que ofereix la Diputació de Barcelona als ens locals amb l’enriquiment mutu que els municipis obtenen de l’intercanvi d’experiències.
  • Contribueixen a establir uns indicadors de referència i uns valors cada cop més significatius i representatius de la realitat dels serveis bàsics municipals.
  • És un treball que es desenvolupa amb periodicitat anual i una metodologia de grups de treball.
  • Suposa l’aprenentatge d’una metodologia específica de treball, una anàlisi estratègica del seu servei, la definició d’un procés de millora i el lliurament anual de l’Informe final de resultats que teniu a les vostres mans.

Per la seva banda, els tècnics locals avaluen molt positivament l’oportunitat de treball que els brinda el Cercle, especialment quant al procés d’intercanvi de metodologies i d’experiències que es deriva de la participació en el grup.

En definitiva, els Cercles esdevenen una eina de millora dels serveis municipals en termes d’eficiència, innovació i control de la despesa, cosa que resulta especialment interessant en moments com els actuals en què les circumstàncies obliguen a aplicar solucions imaginatives per aconseguir millorar, any rere any, la qualitat de l’actuació municipal.

Cercle d'abastament d'aigua

Cercle de gestió sostenible del verd urbà

Cercle de gestió de residus i neteja viària

Cercle d'estalvi i eficiència en l'enllumenat