El servei d'Assessorament i Suport a Deixalleries (ASDE) reprèn la seva activitat

Serveis de l'ASDE

11/12/2023

Serveis de l'ASDE

Des d'aquest novembre, els ens locals de la província de Barcelona podran tornar a sol·licitar serveis de suport tècnic per a la millora de la gestió de les deixalleries i la capacitació del seu personal.

En aquesta nova etapa, l'ASDE (Assessorament i Suport a Deixalleries) vol esdevenir una eina de referència per a la millora de les deixalleries, instal·lacions que poden complementar els sistemes eficients de recollida selectiva i que són clau per a l’assoliment dels objectius de reciclatge marcats per Europa.

El principal objectiu de l’ASDE serà facilitar informació, assessorament, suport tècnic i formació als gestors de les deixalleries sobre diversos temes d’interès: normativa i requeriments legals, prevenció i gestió de determinats residus, noves funcionalitats, gestió econòmica, traçabilitat, experiències d’èxit, etc.

El nou contracte de l’ASDE es va adjudicar aquest octubre a l’empresa ENTORNa3, consultoria ambiental especialitzada en la gestió de residus i deixalleries. Els serveis que s'ofereixen i que poden ser sol·licitats directament pels ens locals a través del correu electrònic gsma.deixalleries@diba.cat són:

• Assessorament puntual a deixalleries i ens locals sobre qualsevol dubte en el funcionament de les instal·lacions.
  • Elaboració d'informes d’avaluació i adequació de la deixalleria.
  • Estudis de disseny d'una nova deixalleria.
  • Redacció de plecs de prescripcions tècniques.
  • Cursos de capacitació i de divulgació dirigits als treballadors i gestors de les deixalleries.
  • Visites guiades i tallers relacionats amb la correcta gestió de residus.

A més, el servei també compta amb una programació informativa periòdica per difondre novetats i eines útils que facilitin la gestió a les deixalleries. Aquestes accions seran:

• Notícies mensuals amb les novetats del sector i del servei de l'ASDE.
  • Butlletí de preus actualitzat de manera trimestral.
  • Jornades d'intercanvi trimestrals amb l'objectiu de crear un espai de trobada on intercanviar experiències, bones pràctiques i així millorar la gestió d'aquests equipaments municipals.
  • Fitxes informatives amb la informació més rellevant sorgida de la jornada d'intercanvi.

Amb l'objectiu de posar fil a l'agulla i conèixer exactament les necessitats dels ens locals i dels gestors de deixalleries, l’ASDE realitzarà una primera jornada d'intercanvi amb caire participatiu a finals de gener. Us informarem aviat i esperem la vostra assistència!

Si voleu sol·licitar més informació, envieu un correu electrònic a la següent adreça: gsma.deixalleries@diba.cat