Estrena de L’Energia de Manlleu en joc

Els serpents verds jugant a L’Energia de Manlleu en joc. Foto: Ajuntament de Manlleu

23/06/2023

Imagina’t que quan anaves a l’escola, per un moment, mentre jugaves amb la resta de companyes de la classe, haguessis pogut decidir el tipus de ciutat i poble en què volies viure, en relació amb l’energia produïda. Saps què haguessis triat perquè el teu municipi fos més sostenible?

A Manlleu això ha estat possible, en el marc de la Setmana de l’Energia Sostenible, a l’INS Antoni Pous on els delegats verds (anomenat Els serpents verds) han estrenat el joc cooperatiu L’Energia de Manlleu en joc que tracta sobre l’energia i el clima de Manlleu i on els jugadors i jugadores han de col·laborar per aconseguir complir amb els objectius en matèria energètica i climàtica de l’Agenda 2030 de Manlleu: en concret l’ODS 7 Energia neta i assequible i el 13 Acció climàtica.

L’Energia de Manlleu en joc és un joc col·laboratiu en el qual els jugadors i jugadores, per equips, han de cooperar per aconseguir complir els objectius en matèria energètica i de medi ambient de l’Agenda 2030.

El joc és l’excusa per reflexionar sobre les conseqüències de les nostres conductes en matèria ambiental i per fer visibles algunes de les actuacions d’estalvi i d’eficiència energètica que des de l’Ajuntament de Manlleu s’han dut a terme. Els quatre equips, que representen quatre sectors principals de la ciutat que són la base del funcionament del joc, són: l’acadèmia, l’administració, la ciutadania i l’empresa.

Els serpents verds durant la partida. Foto: Ajuntament de Manlleu

El fet que el context del joc sigui el del mateix municipi de les persones que hi juguen apel·la més al sentiment de protegir l’entorn. I això és possible perquè la missió del joc és transmetre la necessitat d’actuar a tots els nivells en matèria energètica, ja sigui a través de l’estalvi i l’eficiència o implementant energies renovables que siguin sostenibles.

L’Ajuntament de Manlleu oferirà el joc desenvolupat per Ludi Artis i que compta amb l’assessorament documental del mateix ajuntament i el Museu del Ter a les escoles perquè hi jugui l’alumnat de Manlleu de 3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat, i cicles o escola d’adults en grups de 4 a 8 persones.

L’Energia de Manlleu en joc s'ha realitzat com a suport tècnic ofert per l'Oficina Tècnica d'Educació i Promoció Ambiental de la Diputació de Barcelona a través d'un recurs del Catàleg de serveis.