Estrenem curs escolar i donem el tret de sortida a la tercera edició de la campanya «Mercats Sostenibles»

Primera reunió informativa

06/09/2023

Primera reunió informativa

A les portes del nou curs escolar engeguem motors i comencem les activitats prèvies de la campanya «Mercats Sostenibles». En aquesta ocasió la campanya arriba als municipis de Badia del Vallès, el Prat de Llobregat i Sant Joan Despí. Es durà a terme durant el mes de novembre al Mercat municipal de Badia, al Mercat municipal del Prat i al Mercat Central i al Mercat les Planes de Sant Joan Despí.

«Mercats sostenibles» és una campanya per reduir els plàstics d’un sol ús als mercats municipals, en benefici del medi ambient i de la salut. Com a tret d’identitat aquesta campanya, a més de les accions comunicatives que es duen a terme al mercat municipal, compta amb la participació d’alumnat de secundària del municipi que hi participa a través d’un projecte d’aprenentatge servei.

En aquesta edició els instituts que participaran són l’IES Salvador Dalí del Prat de Llobregat; l’IES Badia i l’IES Federica Montseny de Badia del Vallès; i l’Institut Francesc Ferrer i Guàrdia, l’Escola Gran Capità i l’Ateneu Instructiu de Sant Joan Despí. Durant els mesos de setembre i octubre els alumnes aprendran sobre els plàstics i envasos d’un sòl ús i el seu impacte sobre el medi ambient i sobre la salut de les persones. Amb tot aquest bagatge contribuiran a fer arribar als clients del mercat el lema de la campanya Adeu als plàstics d’un sol ús, bo i donant a conèixer alternatives per fer una compra sense generar residus.

En aquest vídeo podeu conèixer com funciona la campanya:

En edicions anteriors, la campanya «Mercats Sostenibles» s’ha dut a terme a diversos municipis: Manresa, Viladecans, Rubí, Igualada, Terrassa, Sabadell, Vilafranca, Sant Feliu de Llobregat, Mollet, Mataró i Vilanova i la Geltrú. Aquestes experiències ens han aportat aprenentatges que permeten millorar la campanya i adaptar-la a les necessitats dels agents clau: els paradistes, els clients i els instituts. Tenint en compte aquesta experiència prèvia, enguany «Mercats Sostenibles» comptarà amb algunes novetats: l’adhesió voluntària a la campanya, sessions informatives prèvies per a paradistes, una diagnosi quantitativa metodològica pròpia que ha de permetre obtenir dades que ens ajudin a valorar l’impacte de la campanya, elements addicionals motivadors per als clients i per als paradistes (com un sorteig per als qui realitzin deu compres residu zero) i un major acompanyament a l’alumnat.

A la pàgina web del projecte podeu consultar els materials comunicatius de la campanya i les accions dutes a terme per l’alumnat en el marc del projecte educatiu.

«Mercats sostenibles» és un projecte conjunt de la Gerència de Serveis de Comerç i la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb els ajuntaments i els mercats municipals.