16/11/2022 16:30 h.

Granollers projecta una planta solar fotovoltaica amb una subvenció del programa Renovables 2030 de la Diputació

Visita als terrenys on s'instal·larà la planta solar

• El 54% de la producció fotovoltaica anirà destinada al subministrament elèctric de la planta de compostatge del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental i de l’estació depuradora d’aigües residuals del Consorci Besòs-Tordera. El 46% restant es destinarà a altres consumidors de l'entorn
  • L’actuació té un cost de 2,7 M€, dels quals la Diputació de Barcelona subvenciona 1,5 M€, amb el Programa sectorial Renovables 2030

El diputat d’Acció Climàtica, Xesco Gomar, ha visitat aquest migdia l'emplaçament on s’ubicarà la futura planta solar fotovoltaica sobre terra, de 12.000 m2, al Pol ambiental de Can Cabanyes, als terrenys de l’antic abocador municipal, actualment clausurat. La futura infraestructura tindrà una potència de 2,6 MW pic amb una producció estimada de 4.139 MWh i un estalvi d’emissions de 1.990 tones de CO2.

Xesco Gomar, acompanyat de l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell, i del regidor de Medi Ambient i Espai Verds del consistori granollerí, Albert Camps, ha destacat la importància d'aquesta instal·lació, ja no només per la "situació conjuntural pel cost de l'energia, sinó perquè també suposa una enorme disminució de les emissions de CO2 a l'atmosfera".

La planta fotovoltaica preveu destinar el 54% de la producció fotovoltaica al subministrament elèctric de la planta de compostatge del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental, i de l’estació depuradora d’aigües residuals, titularitat del Consorci Besòs-Tordera. El 46% restant anirà destinada a altres consumidors de l’entorn.

La instal·lació té un cost de 2,7 milions d'euros, dels quals la Diputació de Barcelona subvenciona 1,5 milions d'euros amb els ajuts del Programa sectorial Renovables 2030. "Un suport molt gran que ens permet afrontar aquesta inversió amb garanties, amb aliances, perquè la Diputació de Barcelona està amb el món local", ha assenyalat Alba Barnusell.

Visita dels terrenys de Granollers

El projecte s’emmarca dins del Pla d'Acció per l'Energia Sostenible i el Clima de Granollers, aprovat el 2016, concretament dins de “Projectes i inversió per a l’adaptació al canvi climàtic”. Entre les accions, hi ha la producció local d’energia neta, el desenvolupament d’iniciatives i projectes municipals d’instal·lacions fotovoltaiques per produir electricitat renovable, orientades a l’autoconsum.

Programa sectorial Renovables 2030

El Programa sectorial Renovables 2030, dotat fins al moment amb 50 milions d'euros, té per objectiu impulsar actuacions de caràcter emblemàtic, de gran escala i amb un impacte significatiu en la reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle i dels costos energètics locals. Les inversions són relatives a plantes fotovoltaiques, calderes de biomassa o enllumenat públic.

El programa, que es desplegarà fins al 2024, contempla finançar inversions per realitzar obres d’alt impacte contra el canvi climàtic: projectes d’instal·lació de plaques fotovoltaiques de més de 80kWp, instal·lació de calderes de biomassa de més de 80kW i totes aquelles actuacions de millora de l’eficiència d’enllumenat públic que contemplin canvis d’un mínim de 300 punts de llum.

Renovables 2030 va dirigit als ajuntaments de la província i, també, als ens supramunicipals en cas que tinguin competències en la gestió dels residus o en el cicle de l’aigua, com a gestors d’instal·lacions on es puguin dur a terme aquestes actuacions d’alt impacte.