22/07/2022 09:55 h.

L’afectació dels boscos de la província davant la sequera, disponible a la plataforma SITMUN

La plataforma SITMUN (Sistema d’informació territorial municipal) ha integrat la cartografia generada amb l’eina VulneMap per conèixer quines zones forestals de la província són més sensibles davant dels impactes del canvi climàtic. La informació, encarregada per la Diputació de Barcelona a CREAF, s’ha elaborat a partir de les dades procedents del projecte DeBosCat. Aquesta informació ha de servir també per als plans d’adaptació al canvi climàtic que es redacten des de la Diputació de Barcelona.

L’afectació dels boscos fa referència a la defoliació (pèrdua del fullatge), la decoloració (pèrdua de clorofil·la) i mortalitat i no inclou aspectes com la incidència de plagues o el major risc d’incendis. La predicció es realitza a partir de variables com ara la precipitació, temperatura i radiació solar mitjana anual, anomalies de temperatura estival, superfície de biomassa aèria total, índex d’humitat del sòl i litologia. El resultat és un conjunt de mapes de la probabilitat de vulnerabilitat, mesurada en un rang entre 0 (poc vulnerables) i 1 (alta vulnerabilitat). Els mapes es realitzen tenint en compte tres escenaris de sequera (lleu, moderada i severa) a curt i llarg termini.

Resultats

El resultat obtingut s’ha integrat a la plataforma SITMUN, on s’han inclòs tres capes, una per a cada escenari de sequera.

Font: Estudi de vulnerabilitat dels boscos de la província de Barcelona

Per accedir-hi, cal seguir els passos següents:

1. Accedeix a la URL http://sitmun.diba.cat/
  2. Clica a la pestanya “Accés públic”
  3. Selecciona “SITMUN-consulta gestió provincial”
  4. Al desplegable de la dreta, clica “+” dins de “Medi Ambient-Transició energètica i climàtica (DIBA)”
  5. Selecciona el nivell de sequera que vols veure dins de “Vulnerabilitat dels boscos a la sequera”.

Més informació: