02/12/2021 15:25 h.

La nova caldera de biomassa d’Olost preveu un estalvi de 49 tones de CO2 anuals

Aquest dijous, 2 de desembre, el diputat d'Acció Climàtica, Xesco Gomar, ha visitat les instal·lacions.

El municipi d’Olost disposa d’una nova caldera de biomassa forestal que comportarà una reducció de 49 tones d’emissions de CO2 a l’atmosfera i un estalvi econòmic a l’ajuntament de 10.378 € anuals. Aquest dijous, 2 de desembre, el diputat d’Acció Climàtica, Xesco Gomar; l’alcalde d’Olost, Josep Maria Freixenet; i el primer tinent d’alcaldia, Gil Salvans, han visitat la instal·lació, que forma part del projecte Biomassa pel clima de la Diputació de Barcelona.

La nova caldera preveu un consum a l’any de 53 tones d’estella forestal, té una potència de 100 kW i un consum tèrmic de 186.372 kWh per escalfar un gran dipòsit que proporciona aigua calenta per a la calefacció de dos equipaments municipals: l’Espai Perot Rocaguinarda i al Casal d’avis. Disposa d’una sitja d’estella amb capacitat per a 62 m³ i magatzem per assegurar dues setmanes de funcionament.

L’estella forestal prové de la gestió de boscos de la comarca i contribuirà a la prevenció d’incendis forestals, la creació de nous llocs de treball així com aconseguir uns espais forestals amb millor biodiversitat i disposar de més espai per al lleure.

El projecte Biomassa pel clima compta amb un pressupost de 3,8 milions d’euros i està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020) per a un total de 14 calderes de biomassa per donar servei a una quarantena d'edificis, amb un total de 4.014 kW de potència instal·lada i una producció tèrmica anual estimada de 7.000 MWh, que evitaran més de 1.200 tones anuals de CO₂ eq.

Material disponible de la instal·lació a Olost

Infografia

Tríptic informatiu