05/05/2022 09:33 h.

La seguretat a les deixalleries, eix central de la 25a sessió d’intercanvi d’experiències

El passat 4 d’abril, Sant Feliu de Llobregat va acollir la 25a edició de les sessions d’intercanvi d’experiències relacionades amb la gestió de les deixalleries que organitza el servei d’Assessorament i Suport a les Deixalleries (ASDE), en aquest cas, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

La jornada va esdevenir un espai de debat i reflexió sobre la seguretat i les plataformes informàtiques de gestió d’aquestes instal·lacions. Durant tot el matí, les ponències es van convertir en espais de trobada entre el conjunt de tècnics que treballen a les deixalleries i es va propiciar un espai d’escolta entre la vintena llarga d’assistents.

El tret de sortida de l’acte el va fer l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, amb una exposició de les millores incloses en la propera licitació de la deixalleria local, equipament que es va visitar durant la part més pràctica de la sessió.

La primera de les ponències tècniques va ser impartida per Salomé Soria, de l’empresa MOBA, que va presentar diverses solucions tecnològiques avançades en relació amb les plataformes de gestió de residus.

Xavier Cunyat, de l’empresa Prosiscat, va tractar el tema de la seguretat a les deixalleries, amb una exposició dels principals sistemes d’alarma, d’equipaments per controlar els accessos i d’aparells de videovigilància que poden incloure les instal·lacions.

Per concloure la part tècnica de la sessió, Rafael Sierra, d’Ecocomputer, va presentar una aplicació informàtica pròpia per a la gestió de les deixalleries, va exposar les últimes novetats amb relació als tòtems d’entrada als recintes i va entrar al detall de la sincronització de dades de la deixalleria amb dispositius mòbils per facilitar les tasques del dia a dia dels equips tècnics.

En la segona part de la sessió es van donar a conèixer les experiències concretes d’una entitat com l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb la presentació de la seva plataforma de gestió de les deixalleries, que va aportar novetats com la futura sincronització de la plataforma amb l’SDR (Sistema Documental de Residus).

Amb l’objectiu de compartir més experiències d’ens locals, l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia va  mostrar les diferents solucions que aplica a la deixalleria municipal per evitar els robatoris i millorar-ne la seguretat.

Per tancar la sessió es va visitar la deixalleria de Sant Feliu de Llobregat; allà es van poder observar les diferents tipologies de residus que s’hi gestionen i també conèixer la plataforma de gestió que s’utilitza per facilitar-hi el control d’accés i el registre de residus.

Properament es publicarà informació més àmplia sobre la sessió a la web de l’ASDE.

Més informació i contacte amb l'ASDE:

L’ASDE ha pres un paper clau acompanyant les deixalleries en aquesta transició que té com a base l’economia circular.