La Universitat d’Alacant acull la reunió anual del projecte SCORE

L'equip SCORE a Alacant (Fotografia: SCORE)

27/06/2023

L'equip SCORE a Alacant (Fotografia: SCORE)

Més de 60 participants dels 28 socis del projecte europeu SCORE d’adaptació al canvi climàtic en zones costaneres van prendre part en la reunió anual del consorci a Alacant, del 14 al 16 de juny de 2023.

Representants dels paquets de treball del projecte SCORE i dels Coastal City Living Labs (CCLLs), on participa l’Àrea d’Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l’empresa ENT, van presentar els avenços i resultats del segon any del projecte. Es van compartir els progressos relatius als models climàtics, els sensors de ciència ciutadana i la plataforma SCORE dins del consorci. En aquestes sessions de treball també es van presentar els avenços en l’avaluació socioeconòmica de les mesures d’adaptació basades en els ecosistemes (AbE), mitjançant mètodes que inclouen anàlisis multicriteri i de cost-benefici, i les estratègies financeres per al canvi climàtic d’alguns Coastal City Living Labs, juntament amb altres resultats del projecte.

Els Coastal City Living Labs són reunions amb els actors locals que serveixen per cocrear i codissenyar solucions basades en la natura per als reptes climàtics que hi ha, en el nostre cas, a Vilanova i la Geltrú. Fins al moment, el Living Lab de Vilanova i la Geltrú s’ha reunit en dues ocasions, l’última les passades setmanes i ha servit per triar els sensors de baix cost a implantar a la zona d’actuació de Vilanova (Torrent de la Piera).

El projecte SCORE s’emmarca dins el programa Horizon 2020 de la Unió Europea. El projecte es va iniciar el juliol de 2021 i està previst que finalitzi el juny de 2025, per la qual cosa la reunió d’Alacant es fa just a l’equador del projecte. La participació de la Diputació de Barcelona ha de servir per replicar als municipis costaners de la província de Barcelona les bones pràctiques obtingudes al projecte.

Descobreix més sobre el projecte al seu web.

També podeu subscriure-us al seu butlletí (en anglès) per obtenir més informació sobre els avenços i novetats d’aquest.