Llegim el riu flueix a la conca del Llobregat

Sortida de camp a Sant Joan de Vilatorrada

12/03/2024

Sortida de camp a Sant Joan de Vilatorrada

El passat 27 de febrer ens vam trobar a Sant Joan de Vilatorrada amb motiu de la presentació de Llegim el Riu a les persones participants del municipi. Les companyes d’aquell tàndem ens van obrir les portes de casa seva, Cal Gallifa, un centre cultural on està ubicada la biblioteca. Allí ens van mostrar el seu racó del riu i una exposició realitzada amb la col·laboració de l’entitat del municipi de les Voluntàries ambientals de Sant Joan de Vilatorrada.

La trobada ens va servir per compartir tota la feina feta i també posar de manifest les mancances que dificulten avançar en cada municipi i en les quals ja estem treballant per poder superar-les aviat.

Fins i tot, vam tenir temps per apropar-nos al Cardener i experimentar amb l’obra artística de la Laia Borràs que està realitzant el seu treball final de grau de Belles Arts. Aquesta obra està composta per unes peces de ceràmica inspirades en les formes de diferents rius i que, amb el moviment de l’aigua al seu interior, emeten diferents sons.

La sessió va estar dinamitzada per integrants de FEHM-Lab, un dels principals col·laboradors del projecte Llegim el Riu. Recordem que el tàndem, requisit per poder participar en aquest projecte, és l’equip de treball local format com a mínim per una persona de la biblioteca i una altra de l’àrea de medi ambient de l’ajuntament.

Els 14 tàndems actius actualment a Llegim el Riu a la conca del Llobregat són Abrera, Gironella, l’Hospitalet de Llobregat, Navarcles, Olesa de Montserrat, Pallejà, Puig-reig, Rubí, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Fruitós de Bages, Sant Joan de Vilatorrada, Sant Pere de Riudebitlles i Sant Vicenç Castellet.

Expositor Racó del RiuLlegim el Riu suma ciutadania i recerca ecològica dels rius a partir d’espais d’innovació social creats a les biblioteques municipals per afavorir el coneixement dels ecosistemes fluvials i la col·laboració ciutadana en la seva protecció. És un projecte transversal de la Gerència de Serveis de Biblioteques i la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, els ajuntaments i les biblioteques municipals.

Llegim el riu