20/02/2023 07:58 h.

Malgrat de Mar substitueix les calderes de gas de dues escoles per unes altres de biomassa amb un ajut de Renovables 2030 de la Diputació

Visita a l'escola Mare de Déu de Montserrat

L’Ajuntament de Malgrat de Mar ha substituït les calderes de gas de les escoles Mare de Déu de Montserrat i Marià Cubí i Soler per unes altres de biomassa. Les noves infraestructures produiran prop de 249.000 kWh/any i cobriran les necessitats de calefacció dels dos equipaments educatius. El diputat d'Acció Climàtica, Xesco Gomar, ha visitat les instal·lacions.

Amb el canvi de gas a biomassa com a font d’energia, l’Ajuntament aconseguirà estalviar gairebé 10.000 euros anuals en la factura energètica i reduir en 50 tones a l’any les emissions de CO2 a l’atmosfera.

El cost de les instal·lacions és de 296.705 €, dels quals 267.035 € són subvencionats amb Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona. Aquest programa té com a objectiu impulsar actuacions de caràcter emblemàtic, de gran escala i amb un impacte significatiu en la reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle i dels costos energètics locals. Les inversions són relatives a plantes fotovoltaiques, calderes de biomassa o enllumenat públic.

Renovables 2030 al Maresme

Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona subvencionarà amb més de 7,4  milions d’euros projectes climàtics de gran impacte de municipis del Maresme. L’execució d’aquestes actuacions comportarà un estalvi d’emissions de CO2 de més de 2.600 tones i una reducció de l’import de la factura energètica dels ajuntaments de més de 2 milions d’euros anuals. Del Maresme, el programa ha rebut 34 sol·licituds de les quals el 76% són per a projectes fotovoltaics; l’11,76%, per a biomassa i el 26,47%, per a enllumenat públic.