12/02/2024 12:40 h.

Més verd i biodiversitat per adaptar-nos al canvi climàtic

Vista del plànol de la coberta verda

Actualment, a la província de Barcelona els municipis tenen una mitjana del 14,4 % de verd urbà per cada m2 de sòl urbà. A través del catàleg de serveis, s’està treballant per incrementar la cobertura verda/blava així com la biodiversitat, incidint en la millora de l’entorn urbà i la resiliència dels municipis.

En aquest sentit, enguany s’han fet tres treballs per a la millora de la gestió i maneig del verd, cinc estudis de foment de la biodiversitat, sis projectes de naturalització i de creació d’entorns bioclimàtics, i un document en l’àmbit de la planificació estratègica de la infraestructura verda urbana i periurbana. Un exemple dels treballs fets és el projecte executiu de creació d’una coberta verda a l’Escola d’Adults de Mollet del Vallès.

Aquest espai ja es va identificar en l’estudi previ de «Creació de microhàbitats i refugis de biodiversitat a Mollet del Vallès» com a un lloc d’oportunitat per incrementar el verd i la biodiversitat del barri centre del municipi.
El projecte elaborat proposa la millora de la impermeabilització i aïllament de la coberta existent, un sistema de recollida i emmagatzematge d’aigües pluvials per al seu reaprofitament, i la formació d’una coberta verda extensiva que millorarà l’aïllament tèrmic. A més, augmentarà la infraestructura verda, la biodiversitat i la connectivitat de la ciutat. Aplicant aquesta solució basada en la natura, es milloren les condicions de confort dels usuaris, reduint el consum energètic i contribuint a l’adaptació al canvi climàtic amb la creació d’un espai de refugi.

D’altra banda, el document també recull una proposta de pla de monitoratge per analitzar el comportament de l’edifici, a més de donar idees per a l’aprofitament pedagògic i divulgatiu.