01/12/2021 14:56 h.

Presentem a l'Smart City el quadre de comandament d’anàlisi i i gestió del soroll ambiental

En el marc de l’Smart City Expo World Congress, que es va celebrar del 16 al 18 de novembre a Fira de Barcelona, vam presentar el quadre de comandament d’anàlisi i gestió del soroll ambiental amb la Plataforma tecnològica per a la gestió urbana de la Diputació de Barcelona, que recull i processa les dades en temps real obtingudes a partir de sensors de monitoratge de soroll ambiental. Des de la Diputació de Barcelona oferim gratuïtament aquesta plataforma als ajuntaments dels municipis de més de 2.500 habitants, consells comarcals i mancomunitats.

Aquest quadre de comandament permet veure de forma senzilla, molt visual i interactiva les dades més significatives amb la finalitat d’ajudar el personal tècnic municipal en la gestió del soroll ambiental i apropar la ciutadania a la informació.

El quadre de comandament mostra les dades de manera molt visual.

Augment de les dades registrades

Els darrers anys, la contaminació acústica ha esdevingut una preocupació creixent de la ciutadania. A Catalunya, els ajuntaments en són els encarregats de la gestió dins dels seus àmbits territorials. La Diputació de Barcelona dona suport tècnic als ens locals i facilita equips de monitoratge del soroll ambiental.

L'enregistrament de paràmetres per a l'anàlisi del soroll ambiental genera una quantitat ingent de dades que sovint és difícil d’assimilar. L’increment del nombre de sensors de soroll ambiental prestats els darrers anys i de les hores de funcionament dels aparells ha comportat un augment significatiu de les dades emeses i registrades: de les 1.339.200 de 2019 a les 2.030.400 previsibles per a aquest 2021.

Més informació: