Taller del Cercle de comparació intermunicipal d'estalvi i eficiència energètica en l'enllumenat públic

Participants del taller

23/10/2023

Participants del taller

El dia 19 d’octubre es va celebrar al pati Manning de Barcelona el taller del Cercle de comparació intermunicipal d'estalvi i eficiència energètica en l'enllumenat públic. Hi van assistir 22 ajuntaments de la província.

Durant la jornada es van presentar els resultats obtinguts pels municipis participants. Així mateix, van participar en dues activitats. En una d'elles, cada municipi va revisar i treballar sobre els seus resultats. En l'altra activitat es va fomentar l’intercanvi d’experiències entre les persones participants on, per exemple, algú comentava una problemàtica local del dia a dia i la resta de participants posaven en comú com ho resolien a les seves localitats.

Quant a les dades obtingudes, cal destacar un descens del consum elèctric per habitant, que ara és de 43 kWh. La reducció del consum implica també una reducció de les emissions de CO₂. La reducció de consum ha permès que l'increment de la despesa energètica anual, deguda a l'elevat preu de l'energia elèctrica, no hagi estat tan gran. També s'observa un descens del percentatge de lluminàries contaminants, amb un valor de 8,9 %, el més baix dels darrers anys.

Cal destacar positivament, a més a més, les següents tres xifres: l’augment del nombre de làmpades tipus LED (49,6% del total d’instal·lades), la disminució al 27,4% de punts de llum sense regulació de flux i, per tant, l'augment de sistemes de regulació de flux i el descens del nombre total d'avaries per cada 1.000 làmpades (97,7).

Pel que fa als problemes comuns que es troben els ens locals, es va abordar la interacció de l’enllumenat públic amb l’arbrat, els sistemes de gestió d'incidències i resposta a la ciutadania, els sistemes de telegestió punt a punt, la reducció de flux dels equips d'enllumenat, la interacció amb l'enllumenat de Nadal, l’oxidació dels suports (columnes de les llumeneres) agreujat pels orins de gos, el mapa de classificació de vies i la concreció dels nivells de llum a les diferents zones il·luminades, la temperatura de color i el calendari de prohibició de les diferents tipologies de làmpades, entre altres temes.
Les persones participants han avaluat el taller del Cercle de comparació intermunicipal d'estalvi i eficiència energètica en l'enllumenat públic amb una nota de 9 sobre 10. La participació dels assistents i la utilitat de la informació rebuda per a la seva activitat professional han estat dos dels temes que han estat millor avaluats.

Cercle de comparació intermunicipal d'estalvi i eficiència energètica en l'enllumenat públicEn aquest enllaç podeu consultar els resultats de les edicions del Cercle de comparació intermunicipal d'estalvi i eficiència energètica en l'enllumenat públic.