29/01/2024 11:00 h.

Tornen les jornades d'intercanvi del servei ASDE

Entrada a deixalleria

La nova etapa de l’ASDE s’iniciarà amb una jornada d’intercanvi centrada en la importància de les deixalleries en l’assoliment dels objectius de reciclatge.

El pròxim 13 de febrer Sant Sadurní d'Anoia acollirà la jornada d'intercanvi Kick Off que donarà el tret de sortida al nou servei d'Assessorament i Suport a les Deixalleries (ASDE). En la part tècnica de la jornada es presentarà la importància de la correcta gestió de les fraccions no ordinàries per a l’assoliment dels objectius de reciclatge i el rol de les deixalleries en aquest context, especialment en sistemes de recollida d’alta eficiència com el Porta a Porta o els contenidors amb identificació i tancament. En aquest sentit, s'explicaran també dues experiències on el canvi en el model de recollida ha afectat el dia a dia de la deixalleria i la seva gestió. També es presentaran els resultats de la diagnosi sobre la situació actual de les deixalleries de la província de Barcelona i els serveis que actualment s'ofereixen des de l'ASDE.

L'objectiu de la jornada també serà treballar conjuntament entre tots els agents implicats assistents per detectar les necessitats actuals de les deixalleries i establir els temes clau a treballar en aquesta nova etapa, fent de l'ASDE un recurs valuós per ajudar a millorar les deixalleries i la seva gestió. Així doncs, s'espera l'assistència del personal tècnic d'Ajuntaments i organismes supramunicipals, i del personal encarregat de deixalleries, que podrà aportar la visió del dia a dia de la gestió de les instal·lacions. Podeu descarregar-vos el programa de la jornada en aquest enllaç i inscriure-us en aquest altre enllaç.

El servei d'Assessorament i Suport a Deixalleries (ASDE)

Si necessiteu més informació, us podeu posar en contacte amb la bústia de l'ASDE: gsma.deixalleries@diba.cat.