06/10/2023 11:18 h.

Tot a punt per a la tercera edició del Congrés Qualitat de l’aire

El 26 i 27 d’octubre la Fira de Sabadell acollirà el Congrés Qualitat de l’aire, un certamen coorganitzat per la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i l’Ajuntament de Sabadell.

La 3a edició del Congrés arriba en un moment crucial en aquest àmbit. Recentment, la implantació real de les Zones de Baixes Emissions (ZBE), la demanda d’entorns escolars segurs (segons decàleg català de la Societat Catalana de Pediatria) i de polítiques reals de millora de la Qualitat de l’Aire i les actualitzacions de la normativa, són temes de debat popular arreu de Catalunya i l’Estat Espanyol, sota el prisma que marca Europa, des de l'Organització Mundial de la Salut (OMS).

Les 5 administracions coorganitzadores uneixen esforços per a propiciar el diàleg i consens, obrint les portes als millors investigadors i investigadores del sector, perquè puguin compartir els seus projectes a tècnics i tècniques municipals perquè ens expliquin els casos i experiències d’interès en la millora de l’aire que respirem i a una ciutadania que espera respostes polítiques i noves pràctiques positives per al seu entorn immediat.

El Congrés oferirà 4 Sales en paral·lel, amb 92 ponències, 68 ponents, 62 institucions i empreses representades amb 235 persones inscrites.

El programa complet està disponible a www.congresaire.cat

Participació de la Diputació de Barcelona en el Congrés

La Diputació de Barcelona té un paper clau en el desenvolupament d’aquest Congrés. A més de formar part de l’equip organitzador en coordinació amb la resta d’administracions, dinamitza i lidera dues de les taules rodones programades. Per una banda, el dia 26 d’octubre coneixerem quatre bones pràctiques en l’àmbit municipal a “Experiències locals d’interès o destacades en qualitat de l'aire”, moderada per Maria Llorens, de l’Oficina Tècnica d'Avaluació i Gestió Ambiental de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona. Per l’altra, el divendres 27 tindrà lloc la taula rodona “Gestió d'olors: eines d'avaluació i futura normativa”, moderada per Mar Garcia, de la mateixa oficina de la Diputació de Barcelona.

Tanmateix, la corporació també tindrà representació política dins el Congrés. El nou diputat de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona, Marc Serra, formarà part de la taula institucional durant la inauguració del certamen, conjuntament amb els i les representants de les altres administracions que el coorganitzen.

Podeu ampliar la informació sobre les ponències, taules rodones i espais participatius es poden consultar al web.

L'exposició RESPIRA! es podrà visitar a la Fira durant el Congrés

Respira! és un conjunt d'elements expositius que contribueix a la conscienciació i sensibilització de la població sobre el dret a la qualitat de l'aire, i sobre els efectes de la contaminació de l'aire sobre la salut, la qualitat de vida i el medi ambient, i mobilitza la població per a reduir els nivells de contaminació atmosfèrica, dels seus pobles i ciutats. Accions senzilles que ens aporten grans beneficis. Aquesta exposició de la Diputació de Barcelona, es podrà visitar durant els dos dies del Congrés (26 i 27 d'octubre).

Per a més informació sobre el suport que donem als ens locals per millorar la qualitat de l'aire a: Contaminació atmosfèrica - Medi ambient - Diputació de Barcelona (diba.cat)