01/02/2024 12:21 h.

Acte d’homenatge a les víctimes de l’Holocaust a Gavà

La ciutat commemora el 27 de gener amb una ofrena floral

Molts ajuntaments celebren actes en memòria de les víctimes de l’Holocaust al voltant del dia 27 de gener, que és el Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, instituït per les Nacions Unides per commemorar anualment l’aniversari de l’alliberament del camp nazi d’Auswitch.

Aquest és el cas de Gavà, que el 27 de gener de 2024 va celebrar un acte institucional amb motiu d’aquesta diada. En el transcurs de l’acte es va llegir un manifest i es va dipositar una corona de llorer i roses blanques en homenatge a les víctimes de la barbàrie nazi a la placa commemorativa d’homenatge a les víctimes de l’Holocaust i en memòria dels deportats gavanencs als camps nazis, que es troba al parc de la Torre Lluc. A l’acte van intervenir el diputat delegat de Memòria Democràtica de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro, i l’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia.