21/11/2022 07:55 h.

Acte de reparació dels repressaliats franquistes a Abrera

Acte de lliurament dels documents de reparació i nul·litat de les sentències franquistes a Abrera

El passat 19 de novembre de 2022 va tenir lloc a Abrera l’acte solemne en el que es va fer lliurament a 20 famílies del municipi, dels certificats de reparació en el que s’acredita la nul·litat de les sentències dels tribunals franquistes que van patir 20 abrerencs, d’acord amb la llei 11/2017, del 4 de juliol, de reparació jurídica de les víctimes del franquisme. L’acte va estar presidit per la consellera de Justícia, Drets i Memòria, Gemma Ubasart i per l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro. També es va lliurar a les famílies una còpia de documentació sobre els seus familiars, procedents d’una carpeta amb les fitxes de llibertat vigilada dels abrerencs durant el franquisme que el jutjat de pau d’aquesta localitat va  lliurar el 2021 a l’Arxiu Històric Municipal. La carpeta ha estat conservada i amagada tots aquests anys, i anava passant de jutge de pau a jutge de pau, fins que fou recuperada el 2021. A l’acte assistí el responsable del Programa de Memòria democràtica, F. Xavier Menéndez.