24/11/2023 16:42 h.

Barberà del Vallès presenta la seva política de memòria

Acte de presentació de la Regidoria de Memòria Històrica i Democràtica

El passat 23 de novembre de 2023 va tenir lloc al Teatre Municipal Cooperativa l'acte de presentació de la nova Regidoria de Memòria Històrica i Democràtica de l’Ajuntament de Barberà del Vallès. Amb aquesta nova regidoria, l'Ajuntament de Barberà vol recuperar, commemorar i difondre la memòria democràtica local, per transmetre-la i afavorir el seu coneixement, per ajudar a comprendre-la, per dignificar totes les víctimes que donaren la vida lluitant per la democràcia, i per prevenir la no repetició, sobretot a rel de la revifada arreu de actituds reaccionàries, revisionistes i feixistes. Hi van intervenir l'alcalde de Barberà del Vallès, Xavier Garcés Trillo, i la tinenta d’Alcaldia de Memòria Històrica i Democràtica, Mònica Sempere Creus, que van explicar el capteniment de la nova regidoria. Entre altres mesures, anuncià un apartat específic de MD al web municipal que aviat veurà la llum.

A l’acte també hi va intervenir el director general de Memòria Democràtica de la Generalitat de Catalunya, Alfons Aragoneses Aguado, amb una exposició sobre els programes de Recerca de persones desaparegudes durant la Guerra Civil i el Franquisme i d’Identificació genèrica de la Generalitat de Catalunya. La sessió culminà amb la inauguració de l’exposició Vencedors i vençuts, una mostra itinerant produïda pel Memorial Democràtic. L’acte comptà amb l’assistència del responsable de MD de la Diputació de Barcelona.

Per a més informació podeu consultar aquí