13/06/2024 13:14 h.

Cervelló ret homenatge al president Tarradellas

Amb motiu del 36è aniversari del seu traspàs

Un any més, el 10 de juny de 2024 es va celebrar a Cervelló l’acte commemoratiu de l’aniversari de la mort del president Tarradellas, que va tenir lloc el 10 de juny de 1988. Josep Tarradellas i Joan va néixer a Cervelló el 19 de gener de 1899. La seva vila natal no l’oblida i, un any més, l’Ajuntament va organitzar un acte d’homenatge a qui fou president de la Generalitat de Catalunya (1954-1980) i de la Diputació de Barcelona (1977-1980), davant del monument dedicat a la seva figura a la rambla de Josep Tarradellas. L’escultura va rebre nombroses ofrenes florals fetes per institucions i entitats locals, i va estar custodiada en tot moment per una representació del Servei Històric dels Mossos d’Esquadra, amb l’uniforme que vestien en el moment del retorn del president exiliat.

Els discursos van anar a càrrec de Josep Tarradellas i Macià, fill del president; Jesús Naharro, diputat delegat de Memòria Democràtica de la Diputació de Barcelona; José Ignacio Aparicio , alcalde de Cervelló; Joan Borràs, delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona; Josefa Beltrán, subdelegada del Govern de l’Estat a Barcelona, i Montserrat Canas, primera tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Cervelló.