25/12/2022 16:39 h.

Curs Programar activitats de memòria democràtica al territori

Curs organitzat per la Diputació de Barcelona

En el marc del Banc d’Accions Formatives (BAF) de la Diputació, el 17 i 24 d’octubre de 2022 es va impartir el curs Programar activitats de memòria democràtica al territori, organitzat pel Programa de memòria democràtica de la Direcció de Serveis de Suport a la Coordinació General, de l’Àrea de Presidència. Les sessions van tenir lloc al recinte de l’Escola Industrial, al llarg de dos matins (9 hores lectives).

El curs dóna resposta a la creixent oferta en matèria de memòria democràtica dels ajuntaments, que despleguen actuacions destinades a recuperar, reparar i dignificar les víctimes de la Guerra Civil i la repressió franquista.

La tipologia d’activitats que desenvolupen els ajuntaments és variada, i al darrere hi ha un equip tècnic municipal que les programa. És per aquest motiu que es va organitzar aquest curs, per tal de proporcionar als tècnics municipals una visió general de la qüestió a Catalunya que els permeti adquirir coneixements i proporcionar-los eines per programar activitats de memòria democràtica als seus respectius municipis. Concretament, el curs s’adreçà als tècnics municipals de serveis personals que estan en contacte directe o indirecte amb la matèria o que hi puguin incidir en el futur (àrees de cultura, patrimoni, educació, participació, cooperació, igualtat, drets civils, drets humans, solidaritat, civisme, qualitat democràtica...), així com als tècnics dels museus i dels arxius municipals.

El curs va comptar amb una vintena d’inscrits (la totalitat de places que s’oferien). Se’n va fer una primera edició el febrer de 2020, que va organitzar l’Oficina del Patrimoni Cultural de l’Àrea de Cultura.

Els objectius del curs eren dos: a) oferir eines de coneixement sobre el marc legislatiu i competencial, la governança, el context institucional i associatiu, i els recursos i programes existents a Catalunya en matèria de memòria democràtica, i b) compartir experiències pràctiques dutes a terme per ajuntaments, arxius, museus i entitats al territori que serveixin d’exemple i de bones pràctiques i que constatin la diversitat i les enormes possibilitats de la programació d’actuacions en matèria de memòria democràtica en l’àmbit local.

Aquí podeu consultar el programa del curs.

Documentació