14/06/2023 08:33 h.

Estrena del documental Carretera a Gusen

Documental que ha estat finançat i coordinat per l’Amical de Mauthausen

El 12 de juny  de 2023 es va estrenar al Cinema Catalunya de Terrassa el documental Carretera a Gusen, que ha estat finançat i coordinat per l’Amical de Mauthausen, i dirigida per Eloy Calvo. El públic va omplir tot l’aforament de la sala.

El film narra amb gran emotivitat el viatge en bicicleta que el bomber terrassenc Alex Cirera Izquierdo va realitzar fins el camp nazi de Mauthausen-Gusen durant 20 dies de 2019, per tal de recordar i retre homenatge al seu avi, Felix Izquierdo, que va néixer a Jorcas (Terol) i que va morir al camp de Gusen el 1941. El reportatge explica com la família va realitzar la recerca del periple de l’avi durant el seu exili, des d’Argelès el 1939 a Gusen el 1941, una historia que fins llavors havia restat silenciada al si de la família. I es completa amb flaixos històrics sobre el dissort dels republicans espanyols deportats als camps nazis, amb les intervencions de Joan Manel Calvo i Rosa Toran, de l’Amical de Mauthausen.

Aquest documental ha comptat amb el suport econòmic del govern de l'Aragó, del Memorial Democràtic de la Generalitat, de l'ajuntament de Terrassa i de la Diputació de Barcelona.  El suport de la Diputació de Barcelona s’emmarca en el conveni entre l’Amical i la Diputació que enguany s’ha renovat per tercer any, i que es destina a donar suport a la Xarxa de Municipis Mai Més que coordina l’Amical de Mauthausen. En aquest sentit, està previst que el documental es projecti pels diferents municipis de la Xarxa.

Més informació aquí

Teaser tràiler https://youtu.be/cf3FGcM9tkI