03/04/2023 08:21 h.

Exposició a l’Hospitalet de Llobregat sobre els deportats als camps nazis

L’exposició “Els deportats hospitalencs als camps nazis” neix de la recerca del propi museu i de l'ajuntament.

El passat 30 de març de 2023 es va inaugurar al Museu de L’Hospitalet de Llobregat l’exposició “Els deportats hospitalencs als camps nazis”, fruit de la recerca del propi museu i del propi ajuntament. La mostra posa noms i cognoms a 66 veïns i veïnes de L’Hospitalet que van estar als camps de concentració, i contextualitza l’horror d’aquell episodi de la història, centrat sobretot en el camp de Mauthausen. També s’exposen les primeres onze llambordes Stolpersteine, recentment arribades des d’Alemanya, i que seran instal·lades a diverses voreres de la ciutat en les properes setmanes. A l’acte assistiren familiars de diverses generacions d’alguns dels que passaren per aquella dura experiència. La inauguració fou presidida per l’alcaldessa de a ciutat, Núria Marín, i va comptar amb l’assistència del responsable del Programa de Memòria democràtica de la Diputació de Barcelona, que ha donat suport a la realització de la exposició en el marc de les subvencions del Catàleg 2023.