03/06/2024 13:23 h.

Homenatge a les víctimes del bombardeig de Granollers

L’Ajuntament les recorda cada 31 de maig

Com cada any, el 31 de maig de 2024 ha tingut lloc al cementiri municipal de Granollers l’acte d’homenatge a les 226 víctimes mortals del terrible bombardeig perpetrat per l’aviació italiana el 31 de maig de 1938.

A les nou i cinc minuts del matí, i durant un minut, l’aviació feixista va bombardejar el centre de la ciutat vallesana. Llocs com la Porxada —en aquell moment plena de gom a gom de gent que feia cua per aconseguir menjar—, la Fonda Europa, l’Hospital de Granollers o l’escola Lluís Castellà, i fins a un total de 80 edificis de la ciutat, van quedar afectats pel bombardeig. La majoria de les 226 víctimes mortals eren dones. Aquell dia es van registrar 195 morts i 165 ferits greus; una bona part d’aquests últims va morir els dies següents.

L’acte s’ha fet davant el monument memorial a les víctimes i ha consistit en la lectura de diversos testimoniatges de persones que van viure aquells fets, com també una ofrena floral. L’alcaldessa de Granollers, Alba Barnosell, ha tancat l’acte, que ha comptat amb la participació dels alcaldes de la Garriga, Canovelles, Vilanova del Vallès, la Roca del Vallès i les Franqueses del Vallès; del director del Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya, Jordi Font Agulló, i del director del Programa de memòria democràtica de la Diputació de Barcelona, F. Xavier Menéndez.