20/03/2023 08:15 h.

Inaugurat el Refugi antiaeri de la Torre Balldovina, a Santa Coloma de Gramenet

Nou espai museístic del Refugi Antiaeri de la Torre Balldovina, situat al Museu Torre Balldovina

El 18 de març de 2023 va tenir lloc l’acte d’inauguració del nou espai museístic Refugi Antiaeri de la Torre Balldovina, situat al subsol del Museu Torre Balldovina, a Santa Coloma de Gramenet. Després de diverses fases d’obres, finalment l’equipament ja està obert al públic. El projecte museogràfic i la execució de la producció museogràfica (museïtzació de l’espai amb reproduccions d’objectes, plafons, fotografies i vídeos) ha anat a càrrec de l’equip DIDPATRI de la facultat d’educació de la Universitat de Barcelona. Es faran visites guiades de 30’ amb un recorregut que finalitza just sota la torre Balldovina, al mig del museu, ja que se surt per una de les entrades originals del refugi, descoberta recentment en el marc de les obres de condicionament. L’acte d’inauguració ha estat presidit per l’alcaldessa de la ciutat i vicepresidenta de la DIBA, Nuria Parlon, i la tinenta d’alcalde de Cultura, Petry Jiménez. A l’acte hi ha assistit el Director del programa de Memòria democràtica de la Diputació. Aquest programa ha col·laborat amb el projecte, subvencionant el projecte museogràfic. Finalitzat l’acte, es va servir als assistents un menú de resistència propi de les èpoques de racionament dels anys de la guerra.

Enllaç a la noticia al web municipal