24/11/2023 10:46 h.

IX Trobada d’ajuntaments de la "Xarxa Mai Més"

Fotografia cortesia de l'ajuntament de Cerdanyola (N. Puentes)

IX assemblea dels ajuntaments de la Xarxa de Prevenció del Feixisme Mai Més

Al Museu d’Història  de Cerdanyola ha tingut lloc en el dia d’ahir, 23 de novembre de 2023, la IX assemblea dels ajuntaments de la Xarxa de Prevenció del Feixisme Mai Més, composta per ajuntaments de tot l’Estat (la majoria, uns 70, corresponen a la Província de Barcelona), i impulsada per l’associació Amical de Mauthausen i altres camps i de totes les víctimes del nazisme.

A la reunió hi van assistir representants d’una una vintena d’ajuntaments, quasi tots de la demarcació de Barcelona. El president de l’Amical de Mauthausen, Juan M. Calvo, va presentar els recursos de l’entitat centrats en els nous tallers sobre la relació entre el cinema i l’holocaust, la Guerra Civil i la repressió franquista. També es va fer una exposició del documental «Carretera a Gusen» per part del seu protagonista, Sr. Àlex Cirera.

En darrer terme es van presentar diverses experiències per part de diferents municipis sobre el tractament de la memòria històrica i de la seva difusió.

La Diputació de Barcelona va estar representada pel diputat de memòria democràtica de la Diputació de Barcelona, Sr. Jesús Naharro.