16/12/2021 07:59 h.

L’Ajuntament de Montgat vol posar en valor les seves bateries de costa

Visita a l’Ajuntament de Montgat per conèixer le actuacions que es volen dur a terme per valoritzar les seves bateries de costa

El passat 14 de desembre de 2021, el director el programa de MD de la Diputació es va reunir amb la regidora de cultura i la tècnica de cultura de l’Ajuntament de Montgat (Maresme) per conèixer els seus projectes relacionats amb la MD. Es varen visitar les bateries de costa del municipi: les defenses antiaèries del Parc de les Bateries (ubicades en un turó interior) així com els tres punts que conserven, a la mateixa platja, búnquers i bateries de defensa de costa, i que daten de la guerra civil. Dos dels tres canons del Turó es conserven, atès que el sector fou zona militar fins el 1985, i ho era des de que es va crear vers el 1898, quan la guerra de Cuba. Durant la sessió de treball es van valorar les possibilitats de museïtzació i posta en valor dels diferents espais, així com quines son les vies de finançament que ofereixen les administracions. D’altra banda, la DIBA (OPC, Àrea de Cultura) està elaborant els corresponents informes per declarar BCILs (Bens Culturals d’Interès Local) aquests espais.