28/01/2022 08:12 h.

La Diputació present als actes commemoratius de l’Holocaust

La Diputació present als actes dels ajuntaments de memòria de l’Holocaust a l’entorn del 27 de gener

La Diputació de Barcelona, mitjançant el director del Programa de Memòria Democràtica, ha estat present en alguns dels actes que els ajuntaments celebren per homenatjar les víctimes del genocidi nazi contra els jueus i altres minories, aquest 27 de gener de 2022, 77è aniversari de l'alliberament del camp d’extermini d'Auschwitz, i diada internacional en Memòria de l’Holocaust.

Montornès del Vallés ha homenatjat els veïns morts o desapareguts a la Guerra Civil i als camps del nazisme. A l’acte, organitzat per l’ajuntament el 27 al matí al Cementiri Municipal, s’ha llegit el manifest de l’entitat Amical de Mauthausen i altres camps i de totes les víctimes del nazisme d’Espanya. L’alcalde, José A. Montero, ha realitzat una ofrena floral després de recordar els noms i les biografies de les persones mortes i desaparegudes de Montornès. La trobada va tenir lloc al davant de la placa de record als 13 montornesencs que hi ha al cementiri i que ha estat renovada recentment.

Per la tarda, l’Ajuntament de Terrassa ha organitzat un acte de commemoració en record de les víctimes de l’holocaust davant de l'atri de l’Ajuntament. En ell, diversos estudiants dels instituts que han treballat la deportació a classe van realitzar diverses lectures, seguides d’una intervenció musical a càrrec de la Coral de l’Institut Torre del Palau. A continuació, diversos representants dels diferents col·lectius vam encendre les sis espelmes dedicades al poble jueu; a les persones perseguides per motius polítics, en especial als republicans espanyols; al poble gitano; a les persones amb discapacitats; a les víctimes per raó de l’orientació sexual; i als perseguits per raons religioses, i en especial als testimonis de Jehovà. La cloenda de l’acte fou a càrrec de l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart.

El dia anterior, 26 de gener, a la tarda, la Diputació també va ser present a l’acte convocat per l’ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.