25/10/2023 11:11 h.

Lliurat a Cervelló el III Premi Persevera Tarradellas

La guardonada ha estat la jugadora de bàsquet Laia Palau

Per tercer any consecutiu, l’ajuntament de Cervelló, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, ha lliurat el premi ”Persevera Tarradellas” a una persona destacada per la seva perseverança en el camp de la cultura, la ciència o l’esport. Una característica, la perseverança, que el municipi de Cervelló, la vila on va néixer el president Tarradellas, atribueix al seu fill il·lustre i que vol potenciar com una  manera de recordar l’estimat President i reconèixer trajectòries tan perseverants com la seva.

Aquest any el guardó ha correspost a la jugadora de bàsquet Laia Palau, l’esportista que ha aconseguit més medalles amb la selecció espanyola de bàsquet en campionats mundials i als jocs olímpics, i que a l’any 2018 va tornar al seu país amb el Club Uni Girona de la Lliga femenina fins que a l’any 2022 va penjar les botes per seguir vinculada al club com a directora esportiva, formant i ajudant l’esport base.

L’acte de lliurament va tenir lloc el 22 d’octubre de 2023, i com a les anteriors edicions, es va celebrar a l'Església romànica de Santa Maria de Cervelló. Va estar presidit per l'alcalde de Cervelló, José Ignacio Aparicio, i per la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret. La presidenta de la Diputació va destacar l’exemple inspirador que Laia Palau pot exercir sobre les noves generacions de noies esportistes per tal de superar els entrebancs i discriminacions que els dificulten, avui per avui, assolir la professionalitat.

Aquesta és la tercera edició del premi. A l’any 2021 el guardonat va ser el metge Bonaventura Clotet, i a l’any 2022, el músic Jordi Savall.

Per més informació podeu consultar el diari de Diputació de Barcelona