13/06/2024 13:24 h.

Memòria en Xarxa ofereix una nova exposició conjunta sobre la Guerra Civil

Impulsada per l’Àrea de Cultura de la Diputació i els museus locals

La mobilització a Catalunya per fer front al cop d’estat de 1936 és el tema central de l’exposició «I tu? Què has fet per la victòria?» que organitza l’Oficina de Patrimoni Cultural de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració del Museu i Poblat Ibèric de Ca n'Oliver - Museu d'Història de Cerdanyola i la Xarxa de Museus Locals.

L’exposició s’estructura en tres àmbits: la creació de xarxes assistencials per acollir persones ferides i refugiades, la transformació de fàbriques per produir material bèl·lic i les col·lectivitzacions de la producció agrària.

Cada museu participant presenta un espai propi singular que es pot visitar de manera presencial en unes dates determinades i que es complementa a través d'una pàgina web amb el detall sobre els materials exposats i tota la documentació recollida en el conjunt de la mostra.

Aquesta exposició compartida s’emmarca en el projecte Memòria en Xarxa, dedicat als museus locals com a dipositaris del patrimoni memorial i que fins a la data ha presentat tres exposicions: «1939. L'abans i el després»  amb motiu del 80è aniversari del final de la Guerra Civil (2019); «Visca la República!» pels noranta anys de la proclamació de la Segona República (2021), i «L'escola, llum de llibertat!», dedicada a la reforma de l'ensenyament promoguda per la Segona República (2023).

En aquesta quarta mostra, que va arrencar el mes de març, hi participen 19 municipis. El mes de juny és el torn d’Arenys de Mar, Manresa i Mataró. Actualment, l’exposició també es pot veure en onze museus més: el Museu de l'Hospitalet - L'Harmonia; el Centre de Documentació i Museu Tèxtil de Terrassa; el Museu Palau Mercader de Cornellà de Llobregat; el Museu del Ter a Manlleu; el Centre d'Interpretació i Jaciment El Camp de les Lloses de Tona; el Museu Arqueològic de l'Esquerda de Roda de Ter; el Museu Arxiu de Vilassar de Dalt; el Museu i Poblat Ibèric de Ca n'Oliver; el Centre d'Interpretació del Patrimoni Molí d'en Rata de Ripollet; el Museu d'Història de Sabadell, i l’Arxiu Municipal de Sant Adrià de Besòs Isabel Rojas Castroverde. A l’agost s’hi sumarà Castellbisbal; i per acabar, a l’octubre, la mostra arribarà a Santa Coloma de Gramenet.

Podeu consultar la notícia a enllaç

També podeu consultar l'enllaç al web de l’exposició