12/01/2023 07:56 h.

Nou web sobre els represaliats pel Franquisme a Vic

Presentat el nou web sobre la repressió franquista a Vic

El passat 10 de gener de 2023 es va presentar al Temple Romà de Vic el web dels represaliats pel Franquisme de Vic. Es tracta d’una base de dades confeccionada per Joan Lagunas Riera sota el patronatge del Patronat d'Estudis Osonencs i amb el suport de la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Vic. L’activitat ha estat subvencionada pel programa de Memòria democràtica de la DIBA en el marc de la convocatòria de 2022 per a activitats de MD adreçada a entitats.

A l’acte hi van intervenir el Dr. Francesc Codina i Valls, president del Patronat d’Estudis Osonencs; el Sr. F. Xavier Menéndez i Pablo, director del Programa de Memòria Democràtica de la DIBA i la Sra. Anna Erra i Solà, alcaldessa de Vic. Posteriorment es va presentar la nova web, a càrrec  del Dr. Josep Casanovas i Prat, professor d’història de la UVIC i tutor acadèmic del treball; Bernat Baulenas, de la empresa beSoft, que ha dissenyat el web; i el propi autor, Joan Lagunas.

Aquest web recull els noms i les circumstàncies de més de 1.400 persones represaliades pel franquisme nascudes i/o residents a la ciutat de Vic. Això significa que entre un 5 i un 10% de la població de la ciutat va estar perseguida pel franquisme. El treball respon al buidatge dels principals arxius, i està classificat pel tipus de repressió (causa general, sumaríssims, treballadors forçats i deportats, Tribunal de responsabilitats polítiques, TOP, llibertat vigilada, depurats). Es tracta d’un web en permanent construcció que permetrà l’actualització de dades amb les noves informacions que es vagin coneixent.

Enllaç al web