23/02/2024 16:25 h.

Ple de la Xarxa de Memòria Democràtica del Baix Llobregat

La Diputació hi presenta el seu programa

El 22 de febrer passat va tenir lloc el Ple anual de la Xarxa de Memòria Democràtica del Baix Llobregat al Centre Cívic Mas Lluí, de Sant Feliu de Llobregat.

La Xarxa és una plataforma encapçalada pel Consell Comarcal del Baix Llobregat, gestionada pel Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat (CECBLL) i formada pels 30 ajuntaments de la comarca, i també per entitats memorialistes, sindicats i experts. També en formen part la Diputació de Barcelona i el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya. La seva missió és impulsar i coordinar les polítiques de memòria democràtica a la comarca.

L’acte, presidit i conduït per la presidenta del Consell Comarcal, Eva Martínez, va comptar amb les intervencions de la consellera comarcal de Memòria, Lidia Muñoz; el diputat delegat de Memòria Democràtica de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro, i el director general de Memòria Democràtica de la Generalitat de Catalunya, Alfons Aragoneses.

La presidenta del CECBLL, Genoveva Català, i la responsable de programes, Neus Ribes, van exposar el balanç de gestió del 2023. Per la seva banda, Lídia Muñoz va presentar el programa de la Xarxa per al 2024, i Alfons Aragoneses va explicar els continguts principals del Projecte de llei de memòria democràtica a Catalunya.

Jesús Naharro va exposar les línies principals del Programa de memòria democràtica de la corporació, així com els objectius que l’inspiren. Va destacar que durant aquest mes s’han rebut 88 sol·licituds per al recurs d’activitats de memòria democràtica del Catàleg 2024, una xifra molt superior a les 59 del 2023. Sense anar més lluny, 13 ajuntaments del Baix Llobregat (com també el Consell Comarcal) l’han sol·licitat, dada que frega el 50 % dels municipis de la comarca.