04/03/2024 18:22 h.

Presentació del llibre sobre la Colònia Güell

El diputat delegat de Memòria Democràtica de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro, dirigint-se al públic assistent

La Diputació de Barcelona ha contribuït a l'edició d'aquesta publicació

El 3 de març de 2024 va tenir lloc la presentació del llibre La Colònia Güell des de dins. Història, memòria, opinió, de Josep Padró i Margó, al teatre de l’Ateneu Unió de la mateixa Colònia Güell. Es tracta d’un volum de gran format il·lustrat amb moltes fotografies que fa una radiografia històrica de la Colònia i sobretot de la seva trajectòria com a col·lectivitat humana: l’evolució de la fàbrica tèxtil —que va estar activa entre 1890 i 1973—, el moviment obrer, la vida quotidiana, etc.

Josep Padró va néixer a la Colònia Güell el 1947. Ha estat mestre d’escola i professor de ciències socials d’educació secundària, i ha publicat diversos treballs, sol o en col·laboració, sobre la Colònia Güell.

El llibre ha estat editat pel Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat gràcies a una subvenció de la Diputació de Barcelona. També ha tingut el suport del Consell Comarcal del Baix Llobregat, l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló i l’Àrea Metropolitana de Barcelona. La Diputació forma part del Consorci de la Colònia Güell, juntament amb el Consell Comarcal, l’Ajuntament i l’Incasòl.

En l’acte, al qual han assistit més de 170 persones, han participat el regidor de Joventut, Economia i Hisenda, Convivència i Seguretat i Patrimoni Natural i Cultural de l’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló, Jordi Bartolomé (en representació de l’alcaldessa); la presidenta del Consell Comarcal, Eva M. Martínez; el diputat delegat de Memòria Democràtica de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro (en representació de la presidenta de la corporació); la presidenta del Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat, Genoveva Català, i l’autor del llibre, Josep Padró.