01/02/2024 12:28 h.

Torrelles de Llobregat recorda les víctimes de l’Holocaust

En un acte al banc de la Memòria, al parc de Can Sostres

L’Ajuntament de Torrelles de Llobregat va celebrar el 27 de gener de 2024 un acte en memòria de les víctimes de l’Holocaust, en el marc de la celebració d’aquesta diada internacional instituïda per l’ONU.

L’acte, que va tenir lloc al banc de la Memòria —un petit espai inaugurat el 2022 al parc de Can Sostres en homenatge a les víctimes de la Guerra Civil i de la repressió franquista—, va consistir en una ofrena floral a la placa del monument. Ferran Puig, de l’Associació d’Estudis Torrellencs, va contextualitzar la data històricament. En els parlaments van intervenir el diputat delegat de Memòria Democràtica de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro, i l’alcalde de Torrelles, Joan Juncà. Finalment, l’Esbart Sant Martí va oferir un ball d’homenatge a les víctimes.

El 2023, l’Ajuntament de Torrelles, mitjançant una subvenció del Programa de memòria democràtica de la Diputació, ha elaborat un estudi sobre els esdeveniments ocorreguts a Torrelles durant la Segona República i la Guerra Civil. El 2024 tenen previst continuar la recerca sobre el període franquista.