31/10/2022 07:48 h.

Visita a l’Ajuntament de Subirats

El responsable del Programa de Memòria democràtica, F. Xavier Menéndez, va visitar el municipi de Subirats

El passat 28 d’octubre, el responsable del Programa de Memòria democràtica, F. Xavier Menéndez, va visitar el municipi de Subirats, i de la mà del seu alcalde, Pere Pons, i del seu equip, va conèixer in situ els projectes de MD del municipi. En primer lloc, es va visitar el CIUDEB, el Centre d’Interpretació de l’Última Defensa de Barcelona, situat a les antigues escoles, al veïnat de El Pago, i es va fer una reunió amb l’entitat impulsora, el CSUB, el centre d’Estudis de Subirats. També vam conèixer l’estat de les inversions del projecte del nou Espai Esperanto, que ha d’acollir la col·lecció d’objectes relacionats amb l’idioma esperanto reunida pel farmacèutic Lluís Hernández Yzal , que va crear el 1968 el Museu d’Esperanto de Subirats, la col·lecció del qual ha estat recentment donada a l’ajuntament. El nou projecte consisteix en la museïtzació de la col·lecció de l’anomenat Espai Esperanto, que s’ubicarà a l’arxiu municipal. El projecte comporta la reforma i ampliació de l’arxiu i de l’ajuntament. D’altra banda, es van visitar la resta d’espais de MD del municipi: el plafons de la Ruta per la Serra de Riés i el de l’estació de tren de Lavern (Can Maristany, l’antiga escola de pilots de l’aviació republicana).