La Ginesta, centre integral de la petita infància

Municipi: Sant Esteve Sesrovires

Ens impulsor: L’ens impulsor principal és la Regidoria d’Infància i Educació de l’Ajuntament, amb el suport de l’equip docent i l’AMPA La Ginesta.

Contacte: laginesta@gmail.com

Descarrega fitxa

La Ginesta és una llar d’infants municipal, amb un projecte educatiu i social integrador i participatiu, que es basa en l’acompanyament de l’infant en el seu procés de desenvolupament i ofereix suport a les famílies en la criança i l’educació dels seus fills i filles. Disposa d’un equip humà compromès, format i amb vocació.

En el mateix centre educatiu hi conviuen, a més de la llar d’infants, diversos espais on es comparteixen aprenentatges, coneixements, inquietuds i passions sobre l’educació en la primera etapa de la vida.

Els espais d’atenció a la infància són L’Espai Nadó, per a famílies amb infants fins a catorze mesos; Rodajocs, uns tallers i activitats per a famílies amb criatures de dotze a trenta-sis mesos, i Créixer junts, De mans a mans i Vet aquí, dirigits a totes les famílies amb fills i filles fins als trenta-sis mesos.

Objectius

A La Ginesta es pretén racionalitzar els diferents serveis d’atenció a la infància, assegurar la sostenibilitat econòmica dels diferents projectes i oferir a les famílies una oferta educativa amb metodologia participativa i innovadora.

Persones destinatàries

Famílies amb infants de 0-6 anys

Metodologia

S’aplica la metodologia dels espais de lliure circulació, una pedagogia lliure i activa basada en l’acceptació i el respecte per la persona, que té com a funció principal entendre i ajudar l’infant a desenvolupar-se en totes les dimensions.

Recursos humans

El projecte està a càrrec de tot l’equip docent, i està liderat per l’equip directiu, amb el suport de l’Ajuntament. Hi participen, a més, totes les famílies.

L’equip té una distribució horària en funció dels projectes que planifica a l’inici del curs, i els supervisa cada trimestre.

Cost i fonts de finançament

Cost: 436.399,68€

Els fons els aporten l'Ajuntament de Sant Esteve de Sesrovires i la Diputació de Barcelona.

Punts forts

Els professionals, les famílies i l’administració local tenen ben definides les funcions i el lloc que ocupen en el projecte, perquè tenen un mateix marc de referència.

Els instruments pedagògics predominants són l’observació, la documentació i la interpretació, cosa que permet que sigui visible l’aprenentatge, que se sotmet al diàleg, al pensament, a l’argumentació i a la interpretació.

L’avaluació continuada del servei determina la planificació anual de cada curs amb el propòsit de definir les millores, sempre en equilibri amb les necessitats de la població.

Els mestres es formen de manera continuada i permanent.

Punts febles

Els fets imprevistos són un element clau en la gestió, i cal estar sempre atents per trobar solucions. Caldria comptar amb més recursos humans pels canvis a què obliguen les dinàmiques dels espais.

Punts de millora

Cal revisar els punts febles detectats en el control dels moviments dels infants pels espais, per tal de preservar millor la seva seguretat.