Nou decret de la programació de l'oferta educativa i del procediment d'admissió en els centres del Servei d'Educació de Catalunya

El Decret d'admissió d'alumnes incrementa la participació dels municipis en el procés d'administració i distribució de l'alumnat. Aquest repte és un objectiu compartit per les administracions, la comunitat educativa i la societat en el seu conjunt per tal de garantir el dret a una educació de qualitat i el seu accés en condicions d'igualtat.

L'any 2019 va néixer el Pacte contra la segregació escolar, impulsat pel Síndic de Greuges, i que entre les seves mesures preveu l'aprovació d'un nou Decret d'admissió d'alumnes que permeti disposar de més eines contra la segregació escolar i les desigualtats.

Nou decret educatiuEl 18 de febrer de 2021 es va publicar el DECRET 11/2021, de 16 de febrer, de la programació de l'oferta educativa i del procediment d'admissió en els centres del Servei d'Educació de Catalunya.

En aquest seminari web es van presentar algunes de les novetats d’aquest Decret i les mesures que incorpora per tal d’avançar en la lluita contra la segregació, entre les que destaca l’increment del paper dels ajuntaments en el procés d’administració i distribució de l’alumnat.

Data: 24 de febrer de 2021

Materials