17/06/2024 12:42 h.

La feina d'arxiver/a itinerant al Catalunya Nit de Catalunya Ràdio

Amb motiu de la Setmana Internacional dels Arxius i els 20 anys de la Xarxa d'Arxius Municipals, Catalunya Ràdio dedica un reportatge a la tasca dels arxivers itinerants.

El programa Catalunya Nit, de Catalunya Ràdio va emetre el passat 14 de juny un reportatge sobre la feina dels arxivers itinerants, amb motiu de la Setmana Internacional dels Arxius i els 20 anys de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.

El reportatge segueix a l'arxiver itinerant Albert Taulé a l'Arxiu Municipal de Subirats (Alt Penedès) per descobrir la seva feina, imprescindible per a la conservació del patrimoni documental local.

Durant el reportatge, Albert Taulé dona a conèixer documentació singular que conté l'arxiu, com la relació dels refugiats de la Guerra Civil que van arribar a Subirats durant la contesa, molt interessant, ja que es conserven les llistes setmanals de nouvinguts. També explica la darrera donació de l’arxiu, relativa als represaliats pel Franquisme del municipi.

Trobeu el reportatge sobre els arxivers itinerants del Catalunya Nit en aquest enllaç.