Novetats

06/05/2024

El Centre d'Interpretació del Patrimoni Molí d'en Rata de Ripollet i el Museu d'Història de Sabadell presenten les seves instal·lacions sobre l’acollida de desplaçats per la Guerra Civil.

02/05/2024

Per celebrar els seus 20 anys d'història, la Xarxa d'Arxius Municipals publicarà cada mes una càpsula en vídeo que mostra relats dels arxivers i arxiveres municipals. La primera està dedicada a la búsqueda de les revistes de les escoles republicanes de l'actual Olèrdola i que seguien la tècnica freinetista.

29/04/2024

A llarg d'aquest 2024 hi haurà activitats per donar a conèixer els arxius municipals a la ciutadania com ara càpsules divulgatives i una exposició virtual.

Estudi tècnic de l'obra de Joan Abelló

24/04/2024

El passat 17 d’abril, el Museu Abelló de Mollet del Vallès va presentar el llibre que recull les ponències que el museu va organitzar l’any 2023 sobre l’artista molletà.

Imatge DilokaStudio Freepik

24/04/2024

Al portal de Dades Obertes, es publiquen tant els quadres de classificació documental com els inventaris documentals dels arxius municipals de la XAM. En total, ja són consultables els instruments de descripció de 129 arxius.

22/04/2024

El Laboratori de C-R ha intervingut aquest bell joier de llautó i fusta procedent de l'església de Sant Iscle i Santa Victòria de Bages

19/04/2024

Amb motiu de la diada de Sant Jordi, els museus locals programen, des d'aquest cap de setmana, un seguit d’activitats per acostar el patrimoni local a tota la ciutadania.

16/04/2024

L’OPC incorpora la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) als Cercles de Comparació Intermunicipals (CCI), la metodologia per substituir l’enquesta anual als arxius de la Central de Serveis Tècnics.

15/04/2024

La jornada abordarà els reptes i oportunitats de la Intel·ligència Artificial per als museus i el patrimoni, el dimecres 22 de maig, a l’Espai Francesca Bonnemaison, en sessió presencial i en línia. Inscripcions fins al 15 de maig.

S'estan mostrant 1 - 9 de 37 resultats.