08/03/2024 13:47 h.

Presentació pública del Mapa de Patrimoni de La Pobla de Claramunt

La Pobla de Claramunt presenta públicament el seu Mapa de Patrimoni Cultural, on s’inventarien 215 elements

El passat 7 de març, l’Ajuntament de La Pobla de Claramunt va presentar públicament el Mapa de Patrimoni Cultural que l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona ha realitzat. L’acte es va dur a terme a l’Ateneu Gumersind Bisbal amb la presència de la Cap de l’Oficina de Patrimoni Cultural, Aurèlia Cabot; l’alcalde del municipi, Antoni Mabras; la redactora del Mapa de Patrimoni, Jordina Sales, i la tècnica de l’Oficina de Patrimoni Cultural supervisora del mateix, Ana Requejo.

​​​​El mapa és fruit d’un treball de recerca i classificació de més d’un any, durant el qual, es va  comptar amb la col·laboració voluntària d’institucions i persones del municipi, els coneixements del les quals han estat indispensables per a finalitzar-lo.

El treball, consta de 215 elements del patrimoni cultural que es poden consultar en aquest enllaç.

Entre tots, hi destaca el seu castell medieval, el castell més notable i ben conservat de la comarca de l'Anoia i de part de la Catalunya central, així com la gran riquesa arquitectònica que va sorgir al segle XVIII quan la indústria paperera es va consolidar i van néixer les grans papereres del municipi. Com a conseqüència del creixement econòmic del municipi, van construir-se noves masies i altres construccions urbanes, religioses i civils.

Els molins paperers, la Capella de la Santíssima Trinitat, la Mare de Déu de la Llet, l’església parroquial, el Pedró de Sant Procopi, les teieres del carrer, o les obres de Jujol al municipi són altres dels seus elements destacats.