12/03/2024 12:20 h.

Presentat el catàleg de la mostra "Cossos que parlen" a Ca l'Arenas de Mataró

L'acte va tenir lloc el divendres 8 de març, coincidint amb el Dia Internacional de les Dones.

El passat 8 de març, va tenir lloc l'acte de presentació del catàleg de l’exposició “Cossos que parlen. Les representacions del cos en les autores de còmic. 1910-2022”. A l'acte van assistir Heidi Pérez, regidora de Diversitat Ciutadana i Igualtat de l'Ajuntament de Mataró; Aurèlia Cabot Mota, cap de l’Oficina de Patrimoni Cultural; la comissària de la mostra Marika Vila i Anna Plans en representació del Museu Palau Mercader, co productor de l’exposició, i l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat.

Un cop presentat el catàleg, va organitzar-se una taula rodona per parlar sobre "la pluralitat en les representacions del cos", on hi eren presents les autores de l’exposició Mariel Soria, Raquel Gu i Sara Soler. Les autores van compartir les seves experiències i van debatre sobre els canvis generacionals i la visió de les autores sobre els estereotips i el contrast en la forma d’expressar-se.

També es va tractar sobre els seus trets en comú que es poden trobar dins l'eclosió de diversitats que representa l'aparició de les dones en l'autoría, sobre el treball conjunt que afecta a altres expressions de la masculinitat no normativa, els canvis de discurs que apareixen sobre sexe i gènere dins el gir de la mirada erótica i sobre còmic LGTBIQ.

Podeu trobar el catàleg a https://www.diba.cat/web/opc/catàlegs