16/02/2024 10:19 h.

Presentem a Arenys de Mar el seu Mapa de Patrimoni Cultural

El treball es va publicar al novembre de 2023 i té 484 elements.

El Mapa de Patrimoni Cultural d'Arenys de Mar passa el test dels veïns i veïnes! Tot i que havia estat publicat el mes de novembre de 2023, li mancava ser presentat en un acte públic oficial.

Aquest 15 de febrer, vam presentar al municipi aquesta eina, explicant tot el procés d'elaboració. El mapa consta de 484 fitxes d’elements patrimonials. Vam comptar amb la cap de la secció tècnica de l'Oficina de Patrimoni Cultural, Teresa Reyes, i la tècnica responsable del mapa, Marta Bertran, acompanyats del seu redactor, Jordi Montlló, que van oferir tots el detalls del mapa. També ens van acompanyar l’alcalde d'Arenys de Mar, Estanis Fors, i la cap del Museu d’Arenys, Neus Ribas.

A Arenys de Mar, destaca per sobre de tots, el patrimoni immoble amb un 67% del total. Entre els elements de patrimoni immoble que cal destacar, hi trobem masies, barraques de vinya, arquitectura religiosa, arquitectura civil, torres de guaita i búnquers de la Guerra Civil.

En un segon nivell, ens trobem el patrimoni moble amb un 15%, on destaquen els elements urbans relacionats amb el cementiri, que és una de les grans perles del municipi, però també els monuments instal·lats a la via pública.

​​​​​​​

El patrimoni immaterial hi figura amb un 9%, amb la tipologia de música i dansa com una de les destacades d’aquest àmbit. Finalment es reparteixen un 5% i un 4% els àmbits de patrimoni documental i natural respectivament.

Trobeu el mapa a https://patrimonicultural.diba.cat/municipi/arenys-de-mar