Qui som
Arxiu General de la Diputació de Barcelona
L’Arxiu General de la Diputació de Barcelona, orgànicament Oficina d'Arxiu i Gestió Documental de la Diputació de Barcelona (OAGD), depèn de la Direcció de Serveis de Secretaria-Adjunta a la Secretaria General. Té la missió de dirigir, organitzar i coordinar les activitats vinculades amb la gestió, conservació, difusió i consulta dels fons documentals de l’Arxiu General de la Diputació de Barcelona, així com també l’impuls i suport a la implantació de sistemes de gestió documental i de l’administració electrònica a la corporació i organismes vinculats, junt amb la gestió de la documentació produïda per les diferents dependències corporatives. També gestiona el fons de reserva de les publicacions de la Diputació de Barcelona.
La Xarxa d'Arxius Municipals (XAM)
La Xarxa d'Arxius Municipals (XAM), constituïda l'any 2003, és l'instrument de col·laboració de la Diputació de Barcelona, per tal de garantir la correcta gestió del patrimoni documental local dels ajuntaments majors de 10.000 habitants que en tenen l'obligació legal. Alhora, la XAM és l'instrument adient per donar suport als ajuntaments menors de 10.000 habitants que, malgrat que no tinguin un arxiu propi integrat al Sistema d'Arxius de Catalunya, han de disposar d'un únic sistema de gestió documental i, en el cas que compleixin els requisits establerts per la Llei, poder integrar-se al Sistema d'Arxius de Catalunya.
L'experiència actual va néixer amb el programa pilot de l'arxiver itinerant del Bages l’any 1992, que va comptar amb la col·laboració de l'Associació d'Arxivers de Catalunya i el Centre d'Estudis del Bages. L'ampliació d'aquell programa, que inicialment implicava quatre municipis d'aquella comarca, ha comportat la consolidació d'un equip d'arxivers que han organitzat 218 fons documentals municipals de la demarcació de Barcelona (dades a desembre de 2022).
Actualment, la Xarxa d’Arxius Municipals està formada per 250 arxius municipals, 162 arxius municipals del Programa de Manteniment assistits pels arxivers itinerants de l’Oficina de Patrimoni Cultural i 88 arxius municipals de la Central de Serveis Tècnics, amb personal tècnic propi.
Contacte
Direcció de Serveis de Secretaria-Adjunta
a la Secretaria General
Àrea de Presidència
Diputació de Barcelona
Mejia Lequerica, 1
08028 Barcelona
Horari d’atenció al públic
De dilluns a divendres de 9 a 14 h.
Tel. 934 022 665
Formulari de contacte
Oficina de Patrimoni Cultural
Àrea de Cultura
Diputació de Barcelona
Comte d'Urgell, 187
Edifici del Rellotge, 1a planta
08036 Barcelona
Tel. 934 022 566
Formulari de contacte
Agraïments
Pel vídeo de l'exposició virtual «Arxius en forma»: A l'Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà i l'Ajuntament de Súria. A les persones entrevistades (per ordre d’aparició): Toni Padilla Montoliu, Catxo Ordeig Casals i Lluís Jané Guilà.
La teva privacitat és la nostra prioritat
Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:
- Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
- Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador. - De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, X, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.