Novetats

08/04/2022

Després de l’impacte de la sisena onada del COVID-19 a tota Europa, que va afectar de manera molt notable l’activitat turística, l’eliminació de les principals restriccions de mobilitat i aforaments ha permès una forta recuperació de l’activitat durant el mes de febrer. Una recuperació que també sustenten les dades de l’estudi de la Diputació de Barcelona sobre les cerques realitzades a Google durant les últimes setmanes i que apunten a la reactivació del sector pel que fa a reserves hoteleres i cerques d’allotjament de cara a la Setmana Santa.

Avui, la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, ha explicat, en una trobada amb mitjans de comunicació celebrada a Barcelona, que «la Destinació Barcelona s’ha situat en el 9è lloc del rànquing de destinacions internacionals en cerques d’allotjament a Google i en 6a posició en vols a escala mundial. La ciutat de Barcelona ha aconseguit el millor posicionament per part del mercat espanyol, italià, francès, neerlandès, alemany i britànic en aquest període».

Unes dades extretes de l’estudi de “Perspectives d’activitat turística a la Destinació Barcelona”, elaborat per l’Observatori de Turisme a Barcelona, que, com ha dit Garrido, «ens omplen d’optimisme, ens auguren una bona Setmana Santa i apunten a la recuperació del sector turístic, uns dels sectors més perjudicats per la pandèmia».

07/04/2022

La Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona posa en marxa un servei d’assessorament per oferir suport tècnic als ens locals en el desenvolupament dels seus projectes i orientar-los en el seu encaix dins els objectius específics de la segona convocatòria extraordinària dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) per a ens locals, la qual es finança amb càrrec als Fons Next Generation de la UE, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència “España Puede”. Els ens locals poden presentar els seus projectes fins al 17 de maig de 2022 a través de la seu electrònica del Ministeri d'Industria, Comerç i Turisme.

Accedeix a tota la documentació

06/04/2022

El secretari d’Estat de Turisme del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme del Govern d’Espanya, Fernando Valdés, la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, i el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, han visitat aquest matí el tram de la Via Blava Anoia, que transcorre entre Vilanova del Camí i Jorba i que forma part del projectes de les Vies Blaves Barcelona, impulsat per la Diputació de Barcelona.

Amb aquesta trobada es reforça el compromís del Govern d’Espanya, que el passat mes de desembre va atorgar 4,5 milions d’euros al projecte dins de la convocatòria extraordinària dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) per a ens locals finançats amb els Fons Next Generation de la UE, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència “España Puede” del Govern d’Espanya.

Durant la visita, el secretari d’Estat de Turisme del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme del Govern d’Espanya, Fernando Valdés, ha conegut com avança el projecte i ha felicitat la Diputació de Barcelona per la qualitat i l’ambició del projecte, presentat al ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per obtenir finançament dels fons Next Generation UE. La proposta s’ha imposat entre més de 500 sol·licituds presentades a Espanya.

31/03/2022

Sota la marca “Destinació Barcelona”, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona presentaran l’oferta turística de la ciutat i les comarques de Barcelona al saló B-Travel de l’1 al 3 d’abril, dins l’estand de l’Agència Catalana Turisme. Ho faran en un espai de 255 metres quadrats, que també inclourà una zona expositiva dedicada a explicar l’oferta enogastrònomica de les comarques de Barcelona.

La Diputació de Barcelona presentarà a B-Travel, el saló especialitzat en turisme d’experiències per al públic final, l’oferta de les seves marques turístiques Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona, unes propostes que els representants dels diversos municipis i comarques de Barcelona explicaran al públic que s’apropi al saló. L’espai també compta amb una zona d’exposició des d’on es mostraran les propostes enogastronòmiques de la ciutat i les comarques de Barcelona i on s’oferirà una programació d’activitats gratuïtes al voltant del vi durant els tres dies de la fira.

28/03/2022

El proper 30 de març es posen en marxa els nous Tallers de turisme, sessions pràctiques per dotar les empreses i les destinacions turístiques de recursos que els permetin afrontar els nous reptes del sector. La Diputació de Barcelona, juntament amb la Cambra de Comerç de Barcelona i els ens comarcals, ofereix al llarg d’aquest 2022 un total de cinquanta-un tallers distribuïts en tres grans àmbits: digitalització, sostenibilitat i producte/segment. 


Les sessions  versen sobre quinze temàtiques diferents, tretze de les quals noves respecte l’edició anterior. Algunes d’aquestes sessions es poden convalidar amb les formacions del programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Biosphere. Entre les temàtiques que s’ofereixen enguany hi ha: recursos per posicionar-se a la primera pàgina de Google, ajuda en el disseny i comercialització d'experiències turístiques de temporada baixa o bé conèixer millor el negoci a través de l'anàlisi de dades. 

Els tallers, que s’organitzen des del 2009, seran íntegrament en línia a través de la plataforma Zoom durant el primer semestre, amb possibilitat d’oferir-ne de presencials la segona meitat de l’any. Tots són amb inscripció gratuïta. Les sessions estan plantejades per buscar la màxima interacció amb els participants i oferir-los tècniques i eines d’optimització, i contribuir, així, a millorar el posicionament de les seves empreses o destinacions en un entorn canviant marcat pel creixement de la competència i l´ús generalitzat de les noves tecnologies. 

L’any 2021, un miler d’assistents van participar als Tallers de turisme que a causa de la covid-19 es van realitzar íntegrament en format virtual. 

Inscripcions

01/03/2022

La Diputació de Barcelona participa per primera vegada a la Feria Internacional de Enoturisme FINE, que se celebra a Valladolid avui i demà, 2 de març, i ho farà des de l’estand de l’Agència Catalana de Turisme per presentar el projecte enoturístic de les Rutes del vi de Barcelona, realitzat en col·laboració amb Turisme de Barcelona.

Adreçada a públic professional, la tercera edició de FINE reunirà més de cent vint bodegues, hotels i destinacions enoturístiques d’Espanya, Itàlia i Portugal juntament amb setanta operadors turístics i agències de viatges de tretze països.

La Diputació de Barcelona serà present a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) sota la marca Barcelona és molt més, que anirà acompanyada de dos dels territoris que conformen les Rutes del vi de Barcelona (La Ruta del vi del Penedès i la Ruta del vi DO Alella). També s’oferirà informació des del mostrador de la Ruta de la DO Pla de Bages. 

01/03/2022

Segons l’Informe d’indicadors turístics de l’Entorn de Barcelona 2021, elaborat pel Laboratori de Turisme (LABturisme) de la Diputació de Barcelona, l’Entorn de Barcelona (província menys el Barcelonès) va tancar el 2021 amb 2,4 milions de turistes i 6,6 milions de pernoctacions, unes xifres encara sota els efectes de la pandèmia i que suposen un creixement respecte el 2020 (un 67,4 % més de turistes i un 82,8 % més de pernoctacions) però que encara queden lluny dels resultats del 2019. Una tendència que es manté en la resta d’indicadors turístics.

Pel que fa a l’origen dels viatgers, el turisme estranger a l’Entorn de Barcelona creix un 86 % el 2021 respecte el 2020, però encara es manté un -73 % per sota de l’any previ a la pandèmia. Així mateix, el turisme domèstic creix un 61 % respecte el 2020, però no arriba als valors del 2019 (-24 %). L’estada mitjana del viatger al territori se situa en 2,8 nits, un 9 % més que el 2020.

Aquestes són algunes de les conclusions de l’Informe d’indicadors turístics de l’Entorn de Barcelona 2021 que ha elaborat el Laboratori de Turisme a partir de dades de l’Institut Nacional d’Estadística, el Tourism Data System i la Generalitat de Catalunya. Uns resultats que es poden consultar (en format informe i infografia) en l’espai web del Laboratori, renovat recentment per fer més accessible la informació i adaptar-se a la també nova imatge gràfica del LABturisme.

03/02/2022

Un total de 90 empreses i serveis turístics de la comarca del Baix Llobregat s’han acreditat en els dos darrers anys com a Punts d’Informació Turística i passen a complementar, així, l’oferta de les oficines de turisme per tal d’informar i assessorar el visitant durant la seva estada. Els Punts d’Informació Turística (PIT) són una iniciativa de la Diputació de Barcelona amb l’objectiu de complementar als Serveis d’Informació, Difusió i Atenció Turística en altres punts.

Després que no es pogués celebrar l’acte d’entrega de l’any passat a causa de la pandèmia, aquest migdia s’han lliurat les acreditacions a les 36 empreses i serveis turístics que han aconseguit el distintiu de Punts d’Informació Turística per primer cop durant el 2020 i 2021 i que formen part del total de 90 entitats acreditades amb què ja compta el Baix Llobregat.

21/01/2022

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, i el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, han donat a conèixer en el marc de FITUR el projecte Rutes del Vi de Barcelona, impulsat per la Diputació de Barcelona i  Turisme de Barcelona, en col·laboració amb DO d’Alella, Pla de Bages i Penedès.  Un projecte amb visió internacional i que compta amb la participació d’una quarantena de cellers d’aquestes DO, i que permet, tal com ha dit Marín, posicionar la Destinació Barcelona com una destinació enoturística i atreure nous públics a la ciutat i a la resta de la província.

S'estan mostrant 136 - 144 de 190 resultats.