Novetats

21/01/2022

L’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió ha formalitzat a FITUR el seu ingrés a la xarxa internacional d’observatoris de sostenibilitat turística de l'Organització Mundial de Turisme, coneguda com a INSTO (sigles en anglès de la Xarxa Internacional d’Observatoris de Turisme Sostenible), la qual aplega diferents observatoris que monitoritzen les dades relacionades amb la sostenibilitat tant en l’àmbit econòmic, ambiental i social de les destinacions. L'ingrés a la xarxa permetrà monitoritzar sistemàticament les dades de la destinació a escala ambiental, econòmic i social.

18/01/2022

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, acompanyada pel president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, donaran a conèixer dijous 20 de gener a les 13 h, a Fitur (Madrid), el programa “Rutes del vi de Barcelona” impulsat per la Diputació de Barcelona i  Turisme de Barcelona, en col·laboració amb DO d’Alella, Pla de Bages i Penedès.  Un projecte amb visió internacional i que compta amb la participació d’una quarantena de cellers, que permet posicionar la Destinació Barcelona com una destinació enoturística i atreure nous públics a la ciutat  i a la resta de la província.

La presentació també comptarà amb la participació de la periodista i sommellier Meritxell Falgueras que explicarà les diferents rutes enoturístiques que ofereix la província de Barcelona.

Enguany, la Diputació de Barcelona participa, a partir del 19 de gener i fins diumenge 23, a Madrid (IFEMA), a Fitur, amb les marques turístiques de la província de Barcelona que engloben “Barcelona és molt més”: Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona. La Diputació hi serà present dins de l’estand de l’Agència Catalana de Turisme, que compta amb un espai de 700 metres quadrats.

17/01/2022

Ja es poden consultar els cinc recursos en turisme que la Diputació de Barcelona posa a disposició dels governs locals de la província. Es tracta de dos recursos econòmics (Creació i millora de productes turístics, i Foment de la sostenibilitat turística), dos recursos tècnics (Planificació i gestió turística, i Redacció de projectes de senyalització turística) i un recurs material (Execució de projectes de senyalització turística). En total es destinaran 900.000 euros per a aquests cinc recursos, xifra que suposa un increment d’un 27% respecte el pressupost de l’any passat. 

Intenció de viatge dels residents de Catalunya

13/01/2022

Informe. Tardor 2021

21/12/2021

El projecte de les Vies Blaves  de la Diputació de Barcelona ha rebut 4,5 milions d’euros dins de la convocatòria extraordinària dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) per a ens locals finançats amb els Fons Next Generation de la UE, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència “España Puede” del Govern d’Espanya, segons s’ha acordat aquest matí en la reunió sectorial de Turisme entre el Govern d’Espanya i les Comunitats Autònomes.

En concret, els 4,5 milions d’euros aniran destinats a la Fase I del projecte global de les Vies Blaves Barcelona, que correspon a la Via Blava de l’Anoia i transcorre per cinc municipis de la comarca de l’Anoia: Jorba, Igualada, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí i la Pobla de Claramunt.

El projecte Vies Blaves Barcelona, impulsat per la Diputació de Barcelona des de fa cinc anys, recupera i posa en valor el patrimoni natural i cultural en torn al parc fluvial més important de la província de Barcelona, a través de la creació i adequació d’itineraris transitables per a la pràctica del cicloturisme i del senderisme entorn als rius Llobregat, Anoia i Cardener.

13/12/2021

Un total de 29 empreses del sector turístic del Bages han rebut el distintiu Biosphere, impulsat per la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç per reconèixer les bones pràctiques en gestió sostenible de les empreses i serveis turístics. Ho han fet en el marc de la 2a Jornada del Sector Turístic del Bages, que ha tingut lloc el 13 de desembre a les Torres de Fals, a Fonollosa, un complex monumental que recentment ha estat restaurat i reconvertit en centre divulgatiu de les torres de defensa a Catalunya. Durant l’acte també s’ha lliurat la certificació com a Punts d’Informació Turística a 81 empreses i serveis turístics de la comarca, que passen a complementar l’oferta de les oficines de turisme per tal d’informar i assessorar el visitant durant la seva estada.

30/11/2021

Des del 30 de novembre i fins al 2 de desembre, el Barcelona Convention Bureau (BCB), el programa de promoció del turisme MICE (Meetings, Incentives, Conventions and Exhibitions) de la Destinació Barcelona, participarà amb un estand propi a l’IBTM World. Es tracta de la fira de turisme de reunions més important d’àmbit europeu, amb més de trenta anys de trajectòria, que té lloc cada any a Barcelona.

L’estand del BCB, el programa de promoció impulsat per Turisme de Barcelona amb la Diputació de Barcelona, porta per títol The place to meet i compta amb 32 coexpositors i la participació de les comarques del Baix Llobregat, Penedès i el Sitges Convention Bureau, que donaran a conèixer l’oferta de turisme MICE d’aquestes destinacions. 

26/11/2021

Les 572 empreses i serveis turístics que enguany s’han adherit al programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere, impulsat per la Diputació de Barcelona amb el suport de l’Institut de Turisme Responsable (ITR) i la Cambra de Comerç de Barcelona, i les que ho facin en endavant rebran, a partir del 2022, la certificació Biosphere Sustainable Lifestyle. La nova certificació permet millorar el posicionament de l’empresa o servei en relació al turisme sostenible i li dona més visibilitat a escala nacional i internacional.

22/11/2021

La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, l’alcalde de Mataró, David Bote, i el president del Consorci de Turisme Costa Barcelona Maresme, Joaquim Arnó, van inaugurar el 19 de novembre la 10a Jornada del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic de la Diputació de Barcelona. Ho van fer en un acte que recuperava el format presencial i que va tenir lloc al TecnoCampus de Mataró, davant d’un centenar de representants del sector turístic de la província de Barcelona. La trobada va plantejar els principals reptes del sector en l’era postpandèmia i va donar a conèixer les línies d’actuació en l’estratègia de màrqueting de les comarques de Barcelona de cara al proper any. 

S'estan mostrant 145 - 153 de 190 resultats.