25/03/2020 12:42 h.
Coronavirus: Espai amb informació actualitzada i en revisió permanent
Espai amb informació de l’àmbit del consum relativa a l’estat d’alerta per la crisis de la COVID-19. Si trobeu a faltar alguna informació, o voleu fer alguna aportació o suggeriment, ens podeu escriure a s.suportpolc@diba.cat.
Preguntes freqüents en l'àmbit del consum
La Xarxa Local de Consum, que agrupa a 312 serveis públics de consum de la província de Barcelona, ha creat un grup d'experts amb la intenció de donar resposta a les qüestions més habituals que arriben a les nostres oficines. Aquest grup de treball ha elaborat una guia, organitzada per temàtiques, que es manté en constant revisió.
Aquest document pretén ser una guia d’ajuda per resoldre aquells dubtes que apareixen en la interpretació de la normativa aprovada pel Govern de l’Estat i el Govern de la Generalitat per tal d’e fer front a la covid-19 i les possibles afectacions als consumidors. Podeu accedir al document en aquest enllaç:
Preguntes i respostes sobre les afectacions als consumidors (actualitzat a 8 de juny)
A més d'aquesta guia, hem recollit una sèrie de material especialitzat, d'elaboració pròpia i de tercers, a l'abast dels tècnics locals de consum que podeu consultar en la comunitat de pràctica sense necessitat d'ingressar amb usuari i contrasenya. Si voleu utilitzar la resta de recursos de la comunitat i teniu problemes amb l'accés, adreceu-nos un missatge a sspc.uicp@diba.cat i us donarem tot el suport necessari.
Atenció a les persones consumidores en l’àmbit de la Xarxa Local de Consum
La majoria de serveis públics de consum de la demarcació de Barcelona estan actius i en funcionament per atendre les consultes i reclamacions de la ciutadania. En el següent enllaç trobareu un llistat del serveis oberts i la manera de contactar amb cada organisme.
Llistat de SPC operatius (actualitzat a 26 de juny)
Per aquelles persones que resideixen a municipis que no disposen d’un servei específic de consum i gaudeixen del servei OPIC que presta la Diputació de Barcelona, unitats mòbils d’informació al consumidor i tramitació telemàtica de consultes i reclamacions, informar-vos que, malgrat que les visites presencials de les unitats mòbils estan suspeses, el servei d’atenció telemàtic resta actiu i reforçat, amb el compromís de fer una primera atenció a les persones reclamants en un termini no superior a 48 hores. Consulteu en el vostre ajuntament els canals habilitats per fer-nos arribar les vostres consultes i reclamacions.
Afectacions en l’àmbit del comerç
En el marc de la crisi de la covid-19, ha quedat alterada l’activitat de locals i establiments minoristes oberts al públic. Aquestes afectacions anirant variant en funció de les diferents fases de la desescalada.Si voleu ampliar aquesta informació, us convidem a visitar la pàgina web de la Gerència de Serveis de Comerç on trobareu, entre d’altres aspectes, informació detallada sobre la campanya de foment del comerç de proximitat i una recopilació de les mesures més destacades en relació a l'activitat comercial.