Promoció de la salut i hàbits saludables

Conjunt d’accions per fomentar hàbits saludables en la infància i l’adolescència, un període del cicle de vida clau en l’adquisició d’hàbits que poden incidir en els determinants socials de la salut. Per tant, és una acció en l’àmbit de la salut amb un impacte important en el benestar, la qualitat de vida i la igualtat dels infants i adolescents.

Activitats d’educació per la salut

Activitats educatives (tallers i xerrades) dirigides a millorar la salut d’infants i adolescents a través de la promoció d'hàbits saludables: Alimentació saludable, sexualitat sana, benestar emocional, prevenció addiccions, cura del cos i autoprotecció. Els destinataris són els municipis de menys de 20.000 habitants, excepte el bloc d’autoprotecció que s’adreça a tots els municipis.

Cuina sense pares

Tallers de cuina per a adolescents i nois i noies de 14 anys en endavant, amb l’objectiu de promoure una alimentació saludable, proporcionant receptes fàcils i equilibrades com alternativa als precuinats.

Exposicions i material educatiu

Exposicions destinades al públic infantil i adolescent sobre hàbits saludables:

• El tabac al descobert
  • Menja bé, tu hi guanyes
  • Treu-li suc a la sexualitat
  • Sexualitats (properament)
  • Dona la volta a l’alcohol
  • Cuida’t les dents
  • Controles?

Material educatiu en format electrònic a disposició dels ajuntaments en:

Guies de promoció de la salut

• Guia pràctica per a l’elaboració d’un programa de Promoció de la salut

Facilita les bases per elaborar, pas a pas, el disseny d’un programa de promoció de la salut a nivell local, des de la identificació d’una necessitat o demanda fins al seguiment i avaluació del programa.

• Entre iguals: guia per la prevenció del consum d’alcohol en joves en espais nocturns

Instrument metodològic pràctic per realitzar una intervenció preventiva entre iguals en els espais d’oci nocturn.

Promoció de la salut

Suport econòmic als ajuntaments per fer activitats de promoció  de la salut i estils de vida saludables en alimentació i nutrició, activitat física, prevenció en el consum de tabac i alcohol, sexualitat i afectivitat, salut mental i benestar emocional, primers auxilis bàsics, educació postural i salut bucodental. Se subvencionen activitats d’educació per a la salut i de sensibilització, elaboració de material divulgatiu o educatiu.

Assessorament tècnic

• Programes i intervencions enfront als principals problemes de salut.
  • Activitats de sensibilització a la comunitat en l'àmbit de la salut pública (jornades, campanyes i similars).
  • Tipus: suport econòmic i assessorament tècnic
  • Període d’implementació: en funcionament
  • Pressupost: 1.400.000 M€
  • Sol·licitud: Catàleg de Serveis codi 22235, Portal de tramitació (PMT).
  • Més informació: https://www.diba.cat/web/salutpublica/linies_suport