06/08/2024 09:28 h.

Pla d’actuació de mandat de la Diputació de Barcelona 2024-2027

Innovació pública per la sostenibilitat, l’equitat territorial i la cohesió social

El Pla d’actuació de mandat és el document estratègic que recull els principals objectius polítics que donen resposta a les prioritats del govern de la Diputació de Barcelona i les línies d'actuació per a assolir-los, considerant tots els recursos que la corporació té al seu abast.

Durant aquest mandat la Diputació de Barcelona vol adaptar les eines i recursos que ofereix als ajuntaments i consells comarcals per tal que aquests puguin afrontar amb garanties les seves necessitats. El nou Pla d’actuació incorpora una cartera de “projectes transformadors” que han de permetre avançar cap a una triple transició climàtica, social i productiva en el territori de la demarcació.

En l’àmbit del consum, es vol seguir acompanyant i garantint els drets de les persones consumidores. També es vol impulsar la Xarxa Local de Consum (XLC) com a espai de relació i cooperació amb i entre els 315 serveis públics de consum adherits, per tal de millorar l’atenció a les persones consumidores. En aquest sentit s’elaborarà un Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum de la demarcació. L’objectiu és definir les necessitats d’aquests serveis per donar resposta al es noves necessitats de les persones consumidores i millorar la seva gestió. Per últim, es vol seguir impulsant i desplegant la mediació en consum, obrint un espai de col·laboració amb les oficines municipals de consum i oferint aquest recurs als municipis que no en disposen.

Descarregueu el PDF del Pla d'actuació de mandat 2024-2027